Gyakran ismételt kérdések – CASCO
- Mire terjed ki a biztosítás?
- Hol érvényes a biztosításom?
- Mire nem terjed ki a biztosítás?
- Milyen kötelezettségeim vannak a biztosítással kapcsolatban? (Változás-bejelentéssel és kárbejelentéssel kapcsolatos információk)
- Mikor és hogyan kell fizetnem?
- Mettől meddig tart a kockázatviselés?
- Hogyan szüntethetem meg a szerződést?
- Hogyan érvényesíthetem a megszerzett bónusz fokozatomat?
Mire terjed ki a biztosítás?
A biztosítás a választott terméktől függően (Útitárs Casco, All-In casco, Motor Casco, Smart Casco) az alábbi kockázatokra nyújthat fedezetet.
- gépjármű törés,
- elemi és tűzkár,
- üvegtörés,
- lopás,
- kisállat baleset,
- poggyászkár,
- munkanélküliség esetén a casco díj átvállalása,
- balesetbiztosítás,
- önrészmentes szélvédőkár,
- kölcsöngépjármű szolgáltatás,
- rágcsálókár,
- segítségnyújtás (assistance szolgáltatás),
- rendszám és forgalmi engedély pótlás költsége,
- gyermekfelszerelés kárai,
- utasbiztosítási kockázatok,
- járművön kívül szállított szabadidős felszerelések kárai
- aktív kárrendezés,
- kátyúkár,
- business csomag (emelt összegű poggyász- és adatmentés biztosítás).
Az Ön szerződésének tényleges elemeit a biztosítás kötvénye tartalmazza, amelyet lekérhet online ügyfélszolgálatunkon, a Biztosítás adatai/ Igazolások menüpontban.
A szerződés szabályzatát https://www.aegon.hu/dokumentumok#164-wpfd-casco-biztositasok oldalon, az adott módozat mappájában találja meg.
Hol érvényes a biztosításom?
A szerződés Európa területére – ideértve Törökország teljes területét is – érvényes. Nem terjed ki a biztosítás hatálya a volt Szovjetunió
utódállamaira, kivéve Észtország, Lettország, Litvánia, Ukrajna területét.
Mire nem terjed ki a biztosítás?
A kockázatviselésünk nem terjed ki pl. az olyan károkra, amelyek:
- háborús, polgárháborús eseményekkel, sztrájkkal, tüntetéssel, bármiféle egyéb tömegmegmozdulással, terrorcselekménnyel közvetlen, vagy közvetett okozati összefüggésbe hozhatóak,
- verseny, vagy arra való felkészülés során keletkezett,
- sugárzó anyagok és termékek hatására, vagy a sugárzás károsító hatásának megszüntetése céljából tett intézkedések következtében történtek,
- a káresemény időpontjában a járműtől elkülönítve (le-, illetve kiszerelve, vagy tartalékként) tárolt járműalkatrészekben, tartozékokban keletkeztek, vagy
- környezetszennyezés hatására következtek be.
Az olyan töréskárt, amely:
- nem váratlan, akaraton kívüli és előre nem látható illetve nem baleseti jelleggel következett be (pl. műszaki hiba, alkatrészleválás, anyagfáradás, anyaghiba, hűtőfolyadék megfagyás, nem megfelelő kenés miatt, stb.) továbbá
- gyúlékony, robbanó, korrodáló vagy maró anyagoknak a biztosított járműben való szállítása idézett elő vagy súlyosbított, nem térítjük meg.
Mentesülünk a kifizetés alól abban az esetben is, ha a kárt jogellenesen, szándékosan vagy súlyosan gondatlanul okozták.
A biztosító szolgáltatása nem terjed ki a gépjárműben keletkezett értékcsökkenésre.
A fenti felsorolás nem teljeskörű, a kizárásokat és korlátozásokat a biztosítási szerződés szabályzata részletesen tartalmazza.
Milyen kötelezettségeim vannak a biztosítással kapcsolatban? (Változás-bejelentéssel és kárbejelentéssel kapcsolatos információk)
A szerződőt, illetve a biztosítottat az alábbi kötelezettségek terhelik:
- közlési és változás-bejelentési kötelezettség: az ajánlattétel során a biztosító kérdéseire a valóságnak megfelelően kell válaszolni, az így közölt adatokban történt változásokat pedig 8 napon belül be kell jelenteni nekünk. Ilyen Pl.: szerződő adatainak, elérhetőségeinek változása, lakcímváltozás, a biztosított vagyontárgy állapotában történő változás. Abban az esetben, ha lakcímét, levelezési címét, elérhetőségeit szeretné módosítani, legegyszerűbben az online ügyfélszolgálaton teheti meg, az „Adataim” fül alatt.
- díjfizetési kötelezettség. A szerződésben meghatározott gyakorisági díjnak az esedékesség időpontjáig kell a számlánkra megérkeznie. Online ügyfélszolgálatunkon a főoldalon befizetést indíthat, a Díjadatok fülön pedig díjfizetési módot és gyakoriságot módosíthat.
- Együttműködési, kárbejelentési és kárenyhítési kötelezettség. A gépjárművet rendszeresen karban kell tartani, kár bekövetkezte után a további károsodások megelőzéséhez szükséges intézkedéseket meg kell tenni. A kárt a káreseményt követően 5 napon belül be kell jelenteni, melyet itt tehet meg. A károsodott gépjármű állapotán a kárszemle előtt csak a kárenyhítéshez szükséges mértékig változtathat.
Mikor és hogyan kell fizetnem?
- A biztosítás éves díjú, azonban lehetőséget adunk a díj részletekben történő megfizetésére is. Az Ön által választott díjfizetési módot (csekkes, csoportos beszedés, egyéni utalás, bankkártyás) és gyakoriságot (havi, negyedéves, féléves, éves) a kötvényen tüntetjük fel. (Havi csekkes díjfizetés nem válaszható.) Online ügyfélszolgálatunkon a főoldalon befizetést indíthat, a Biztosítás adatai/Díjadatok fülön pedig díjfizetési módot és gyakoriságot módosíthat.
- Ha az esedékes biztosítási díjat nem fizeti meg, felszólítást küldünk, amelyben a megadott póthatáridőn belül adunk lehetőséget a díj megfizetésére. Ha a póthatáridőig a díjat nem fizeti meg, a szerződés és a kockázatviselésünk a díjrendezettség végére visszamenő hatállyal megszűnik, kivéve, ha bírósági úton követeljük a biztosítási időszak végéig járó teljes díjat. Kérjük, befizetése során az alábbi átfutási, könyvelési időkkel számoljon:
- egyedi átutalás: 2-3 munkanap
- bankkártyás befizetés: lakás- és gépjárműbiztosítások esetén azonnali díjkönyvelés, élet- és nyugdíjbiztosítások esetén 5 munkanap
- csekkes befizetés: 4-5 munkanapA díjfizetési tudnivalókról bővebben a https://www.aegon.hu/ugyintezes/dijfizetesi-kisokos.html oldalon olvashat.
Mettől meddig tart a kockázatviselés?
- A kockázatviselésünk a szerződésben meghatározott időpontban kezdődik és a következő esetekben szűnik meg:
- a jármű eladásakor az eladás napjával,
- a gépjármű végleges forgalomból történő kivonásakor a kivonás napjával,
- évfordulóra történő felmondás esetén az évforduló napján, melyet ellenőrizhet online ügyfélszolgálatunkon
- díjnemfizetés esetén a díjjal rendezett utolsó napon. A türelmi idő dátumát a díjhátralék-értesítő levelünkben találja, melyet megtekinthet online ügyfélszolgálatunkon, a Személyes fiókom/ Küldeményeim menüpontban.
- halál esetén legkésőbb a hagyatéki végzés jogerőre emelkedésétől számított harminc napig díjfizetéssel hatályban tartható a szerződés.
Hogyan szüntethetem meg a szerződést?
- évfordulóra indoklás nélkül – költségmentesen – felmondható legalább 30 nappal az évfordulót megelőzően,
- a szerződés megszűnik érdekmúlás (ide értve a forgalomból való végleges kivonást és totálkárt) és díjnemfizetés esetén is
Kérjük, válassza ki az ügyintézés típusát:
Eladtam/kivonattam a forgalomból a kocsit
Az Ön teendői:
- Az eladást követő 15 napon belül, az adásvételi szerződéssel keresse fel a Kormányablakot.
- Küldje be nekünk az adásvételi szerződés másolatát az Írjon nekünk felületen.
- Az eladás/végleges kivonás napjáig fizesse be a díjat, ha ez még nem történt meg.
- Ha túlfizetése van, kérjük, adja meg a bankszámlaszámát.
- Ha a szerződés megszüntetéséről szüksége van igazolásra, kérjük, jelezze.
Információk:
- A beérkezett megszüntetési igényét 5 munkanapon belül dolgozzuk fel.
- Amennyiben túlfizetése van, azt a megszüntetést követő 8 napon belül automatikusan visszautaljuk.
- 1 éven belül érvényesítheti a megszűnt szerződés bónusz fokozatát.
Felmondom a biztosítást az évforduló napjával
Az Ön teendői:
- Felmondásának a szerződés évfordulója előtt legalább 30 nappal, írásban kell beérkeznie társaságunkhoz. Felmondását az Írjon nekünk felületen küldje el.
- A mellékelt levélben szerepeljen a szerződésszáma, az évforduló dátuma, a gépjármű rendszáma és a szerződő aláírása.
- Az évforduló napjáig fizesse be a díjat.
- Ha az évfordulón túlmutató túlfizetése van, kérjük, írja rá a felmondására a bankszámlaszámát.
- Ha a szerződés megszüntetéséről szüksége van igazolásra, kérjük, jelezze.
Információk:
- Szerződését az évforduló napjával, indoklás nélkül felmondhatja.
- A beérkezett megszüntetési igényt 5 munkanapon belül dolgozzuk fel.
- Amennyiben évfordulón túlmutató túlfizetése van, azt az évfordulót követő 8 napon belül automatikusan visszautaljuk.
A szerződő elhunyt
Az Ön teendői:
- Amennyiben a szerződő elhunyt, a jogerős hagyatéki végzés másolatát küldje be hozzánk szkennelve az Írjon nekünk felületen.
- Legkésőbb a hagyatéki végzés jogerőre emelkedésétől számított harminc napig díjfizetéssel hatályban tartható a szerződés.
- Ha túlfizetés van a szerződésen, az örökös nyilatkozhat arról, hogy hova utalhatjuk vissza azt. Ehhez kérjük, küldje el a hagyatéki végzés másolatát, valamint ha számlára kéri az összeget, akkor a bankszámlakivonat fejlécét.
Információk:
- A beérkezett törlési igényt 5 munkanapon belül dolgozzuk fel.
- Amennyiben túlfizetés van a szerződésen, azt a törlést követő 8 napon belül automatikusan visszautaljuk.
- A bónusz öröklésére nincs lehetőség.
Ideiglenesen kivonattam a forgalomból a kocsit
Casco szerződést nem lehet szüneteltetni, azt évfordulóra mondhatja fel.
Hogyan érvényesíthetem a megszerzett bónusz fokozatomat?
Bónuszt abban az esetben vezethet át, ha a szerződés megszűnésének oka:
- eladás
- végleges forgalomból kivonás
- megsemmisülés
- díjnemfizetés
- évfordulós felmondás
A kármentes évek alapján járó bónusz 1 (egy) évig örökíthető, amennyiben a módozat azt lehetővé teszi.
Az Ön teendői:
- Kérjük, hogy az Írjon nekünk felületen küldje el az előző biztosítója által kiállított Kárelőzményi igazolást, igazolásokat. A társaságunknál érvényesíthető bónuszfokozat mértékét ezek alapján számoljuk ki.