Használt autóra casco helyett: All-in Gépjármű Biztosítás

Az AEGON a casco-val szemben kínál alternatívát azon autótulajdonosoknak, akik használt és viszonylag kis értékű autójukra eddig a magas biztosítási díjak miatt nem kötöttek casco-t. Az AEGON elsőként vezet be olyan biztosítást, ahol a szerződő választhatja meg a biztosítási összeget. A kibővített „All-in Gépjármű Biztosítás” a legtöbb élethelyzetre és kockázatra fedezetet nyújt.

Az All-in Gépjármű Biztosítást az AEGON tavaly év végén vezette be azzal a céllal, hogy egyetlen csomagban kínáljon minden olyan biztosítást, amely az autózással és az utazással kapcsolatos. Idén a szolgáltatások körét több, a biztosítási piacon újdonságnak számító elemmel bővítették ki, hogy az All-in biztosítás alternatívát kínáljon a hagyományos casco biztosításokkal szemben olyan autótulajdonosok számára, akiknek kis értékű, jellemzően öreg, használt autójuk van és sokallják a teljes körű casco árát. Az AEGON a hazai piacon elsőként tesz elérhetővé olyan töréskár biztosítást, amely az autó piaci értékéhez mérten előre meghatározza a biztosítás összegét.

A KSH adatai alapján a hazai személygépjármű állomány mára jelentősen elöregedett. Míg 2006-ban a gépjárművek átlagéletkora 10 év volt, addig 2011-re 12 év lett. Ezzel párhuzamosan a használtautó piacon is az idősebb autók iránt nőtt valamelyest a kereslet: az eladások 65%-át a 9 évesnél idősebb autók teszik ki, és az árak is folyamatosan csökkennek. Ez a trend köszön vissza a casco piac adataiban is, mind a darabszám, mind a díj jelentősen csökkent az elmúlt 6 évben. Ma a Magyarországon futó mintegy 4 millió gépjármű 80%-a nem rendelkezik kockázati fedezettel.

A közelmúltban az AEGON online felmérést végzett a gépjármű tulajdonosok körében, melynek célja volt feltérképezni az üzemeltetéssel kapcsolatos szokásokat, és a casco biztosítással kapcsolatos ügyfélgondolkodást. A felmérés is azt bizonyította, hogy minél idősebb egy autó, annál kevésbé kötnek rá cascot: míg a 2013-2011 között gyártott gépjárműveknél a cascot kötők aránya majdnem 80%, addig a 2009-es gépjárműveknél ez már csak 60%, a 2005-ös gépkocsiknál pedig már csak 40%. Minél idősebb gépjárművet vásárol valaki, annál kevésbé valószínű, hogy cascot is köt a vásárláskor: az egy éves autóknál ez az arány 50%, a 2-5 éves autóknál 30% körül van, míg a 8 évesnél idősebb autóknál az arány már alig 10%.

Az okok között a felmérés alapján az ár a meghatározó, a megkérdezett autótulajdonosok 65%-a tartja túl drágának a casco biztosítást, míg további 26% úgy gondolja, felesleges autójára cascot kötni. Csak a válaszadók 9%-a gondolja úgy, hogy a casco nem jó szolgáltatás. Hazánkban a közlekedési kultúrát az autósok 1%-a tartja rendben lévőnek, míg 45%-a rossz véleménnyel van róla. Ezzel függhet össze az is, hogy az autósok legnagyobb része (64%) attól tart, hogy más hibájából szenved balesetet, míg 8%-a, hogy ő okoz másnak balesetet.

A felmérés alapján tehát 2012-ben az autósok majdnem 80 százaléka gondolta úgy, hogy a jelenlegi árak mellett nem köt casco biztosítást, másfelől viszont a hazai autópark öregedésével határozott igény mutatkozik a viszonylag kis értékű gépkocsik elfogadható áron való törés és lopás kár elleni biztosítására.

Az AEGON ügyfelei visszajelzéseinek figyelembevételével állította össze az All-in szolgáltatáscsomag új verzióját, amely jó lehetőséget nyújthat a meglévő piaci rés betöltésére.

Az All-in konstrukcióban az autótulajdonos összeválogathatja az igényeinek legmegfelelőbb biztosítási szolgáltatásokat, így a biztosítás teljesen autóra és élethelyzetre szabható. A most bevezetett legfontosabb újdonság a gépjármű-törés összegbiztosítás. Ezzel a szerződő pontosan meghatározhatja, milyen összegű kártérítésre tart igényt: a gépjármű piaci értékének 40 vagy 60 százalékát nevezheti meg. Ez az első olyan casco biztosítás, amely ilyen lehetőséget kínál az ügyfeleknek. Ez összhangban van az AEGON azon törekvésével, hogy szolgáltatásait ügyfelei számára minden tekintetben átláthatóvá és kiszámíthatóvá tegye.

Nevéhez méltóan az All-in konstrukció lopás, tűz és jégverés ellen is biztosít, ám tartalmaz olyan biztosítási elemeket is, amelyek a hagyományos casco-nak szintén nem részei. Így például lehetőség van a garázsépület biztosítására is, biztosítható a szélvédőkár – akár önrész nélkül is –, és munkanélküliség esetére díjmentesítő szolgáltatás vehető igénybe. Ez utóbbi azt jelenti, hogy ha a szerződő elveszíti a munkahelyét, a biztosító háromhavi biztosítási díjat jóváír a szerződésén. A piacon ugyancsak újdonságnak számít a kátyúk, a vadkár, a rágcsálók jelentette kockázatokra is köthető biztosítás, de fedezetbe vonható mindezeken kívül a rendszám és forgalmi engedély elvesztéséből, azok pótlására szolgáló költségek térítése is.

Az All-in gépjármű biztosítás legfeljebb 5 millió forint értékű személygépjárművekre köthető. Az önrész mértéke lopás, tűz és jégverés esetén 10, töréskár esetén 15 százalék.

All-In biztosítás kalkulátor >>

Ossza meg az ismerőseivel!
Az oldal utolsó módosításának dátuma: 2014. augusztus 4.

Email küldése
X