Az Aegon Biztosító 2023. augusztus 1-től Alfa Biztosító néven folytatja. Részletek

Tájékoztató a csoportos beszedési megbízásról

Tisztelt Ügyfelünk!
 
Tájékoztatjuk, hogy 2024 januárjában a csoportos beszedési megbízások teljesülése a szokottnál később, 19-20-a között várható. A díjlevonás sikerességéről online ügyfélszolgálati fiókjában vagy netbankjában tájékozódhat.
 
Megértését köszönjük!

Fizesse biztosítási díját kényelmesen és biztonságosan!

Tájékoztató a csoportos beszedési megbízásról

A csoportos beszedés fő célja, hogy minél szerűbben fizethesse biztosítási díját, az Ön számára igazán fontos dolgokra fordíthassa értékes idejét.

Miért hívjuk csoportos beszedésnek ezt a fizetési módot?

A beszedésnek ez a módja onnan kapta a nevét, hogy a beszedő, azaz a szolgáltató (pl. biztosító) azonos jogcímen, jellemzően havonta nagyobb “ügyfélcsoport” bankszámláiról kezdeményezheti a díjlevonást.

Mi a csoportos beszedéses díjfizetés előfeltétele?

Amennyiben Ön rendelkezik bankszámlával, csupán egy megbízást szükséges adnia bankjának, hogy tegye lehetővé társaságunk számára a fizetési ütem szerinti biztosítási díj levonását. A felhatalmazásnak köszönhetően a bank átveszi Öntől a díjbefizetéssel járó terheket. Felhatalmazását papír alapon vagy elektronikus formában is benyújthatja számlavezető pénzintézetének.

Miért érdemes Önnek is csoportos beszedésre váltania?

  • Biztonságos – a teljes beszedési folyamat szakszerű, követhető és áttekinthető, amelyet a megfelelő jogszabályok és minőségi előírások garantálnak.
  • Kényelmes – a szükséges fedezet mellett a bank gondoskodik a díjfizetés pontos végrehajtásáról. Erről részletesen tájékoztatja Önt a bankszámlakivonaton, sőt, ha internetbankkal és/vagy SMS-értesítéssel rendelkezik, hamarabb is információt kaphat a befizetésről.
  • Hatékony – a felhatalmazás megadását követően Önnek semmilyen további terhet nem jelent a díjfizetés, a teljes folyamat automatizált. Sőt, biztosítási szerződéstől függően eltérő mértékű kedvezményre is szert tehet, ha ezentúl csoportos beszedéssel fizeti díját.
  • Megbízható – minden esetben az Ön által meghatározott gyakoriság szerint (pl. havi, negyedéves stb.) indítjuk a díjlevonást. Megfelelő számlafedezet mellett így mindig időben beérkezik a díja, és biztosítási védelme folyamatos marad.

Hogyan válthat csoportos beszedéses díjfizetésre?

Kérjük, töltse le a felhatalmazási nyomtatványt*, írja be a hiányzó adatokat, és aláírásával ellátva személyesen adja le az eredeti példányt számlavezető bankjában, vagy ügyfélszolgálati irodánkban.
Amennyiben Ön rendelkezik internetbank-hozzáféréssel, online is beállíthatja bankjánál a csoportos beszedési megbízást. Ebben az esetben kérjük, jelezze részünkre a díjfizetési módváltást e-mailben az (Írjon nekünk felületen), telefonon (+36-1-477-4800) vagy levélben (9401 Sopron, Pf. 22).

adobe.gif *A nyomtatvány PDF formátumú, a megnyitásához az ingyenes Adobe Acrobat Reader szoftvert innen töltheti le.

Mi védi meg attól, hogy jogosulatlanul vonjanak le pénzt a számlájáról?

Kizárólag a felhatalmazáson Ön által feltüntetett szolgáltató – a megadott ügyfél-azonosító alapján – kezdeményezhet díjbeszedést számlájáról. A pénzügyi művelet során a bank ellenőrzi, hogy az Ön által megadott feltételek szerint indítjuk-e a díj-átutalási kérelmet, és csak akkor teljesíti azt, ha mindenben az Ön utasításai alapján járunk el.

Miért fordulhat elő, hogy a csoportos beszedési megbízás indítását követően mégsem történik meg a díjlevonás?

Hibaüzenet Lehetséges okok és megoldások
Felhatalmazás hiánya Pl. nem érkezett meg a bankhoz a felhatalmazási nyomtatvány eredeti példánya; még nem dolgozták fel a megbízást; a bank formai hibát talált a nyomtatványon. Minden esetben érdemes a bankkal/biztosítóval egyeztetni a késedelem okáról.
Megszűnt számlaszám A felhatalmazáson megadott számlaszám már nem érvényes. Ebben az esetben az érvényes számlaszámot tartalmazó új megbízást szükséges kitölteni.
Összeghatár feletti beszedés A beszedni kívánt biztosítási díj magasabb, mint a megbízáson megadott felső összeghatár. Oka lehet akár indexálási évforduló, akár kedvezmény elvesztése, stb. Kérjük, ilyen esetben módosítsa a megbízást az új biztosítási díjnak megfelelően.
Fedezethiány A számlán nincs elegendő fedezet a díj lehívásához. Ebben az esetben társaságunk egy későbbi időpontban próbálja meg levonni a díjat. Kérjük, mindig gondoskodjon a megfelelő számlafedezetről.

Mi a teendő, ha téves díjlevonást tapasztal?

Eset Teendő
A szokásosnál nagyobb összeget vontak le. Egyeztesse társaságunkkal a pontos biztosítási díjat. Előfordulhat, hogy korábbi díjtartozás miatt szedünk be magasabb összeget.
Csekken befizette a díjat, ennek ellenére számlájáról is levonták az összeget. Érdeklődjön bankjánál, ugyanis elképzelhető, hogy a felhatalmazás a kértnél korábban lépett érvénybe. Az is lehetséges, hogy azért küldtünk sárga csekket, mert nem értesültünk időben a csoportos beszedés elindulásáról. Ezekben az esetekben addig nem kezdeményezünk újra levonást a számlájáról, ameddig a befizetett összegek fedezik a díjat, de kérésre vissza is utaljuk a túlfizetést.
Ön visszavonta a felhatalmazást, mégis megtörtént a díjlevonás. Kérjük, ebben a nem túl gyakori esetben forduljon a bankjához. Ilyenkor a banknak kötelessége helytállni az esetleges károkért.

 

Az Aegon Biztosító 2023. augusztus 1-től Alfa Biztosító néven folytatja. A névváltással kapcsolatban a Társaság ügyfeleinek semmilyen teendője nincs. Részletek
AlfaGo
×
Tartsa kézben biztosítási ügyeit!
Töltse le mobil applikációnkat most!
Tovább