Hasznos információk a veszélyhelyzet alatti ügyintézéshez

Kérjük, használják online ügyintézési csatornáinkat,

amelyek a nap 24 órájában elérhetőek.

Online Ügyfélszolgálat

A leggyakoribb ügyintézési típusok közvetlen elérése:

személyes ügyintézés

 

Személyes ügyintézés:

A jelenleg elérhető személyes ügyintézési lehetőségekről, illetve a nyitva tartó irodáinkban bevezetett egészségmegóvó intézkedésekről az alábbi linkeken tájékoztatjuk ügyfeleinket:

Felhívjuk a figyelmet, hogy irodáinkban jelenleg készpénzzel nem lehet díjat fizetni, csak bankkártyás díjrendezésre van lehetőség.

Lejárt okmányok információ

 

Lejárt okmányok:

A 2020. március 11. és 2020. július 3. között lejáró okmányok a kormány rendelkezése szerint Magyarország területén 2020. december 15-ig érvényesek, így azokat biztosítónk elfogadja.

 

Nyomtatványok hitelesítése nyomtatás nélkül

Bizonyos nyomtatványok hitelesítését akkor is elvégezheti, ha nincs otthon nyomtatója. A nyomtatás nélküli hitelesítésnek két módja van: az ügyfélkapun történő hitelesítés és az egészségügyi vészhelyzet idejére kialakított rendkívüli (ideiglenes) nyomtatásmentes folyamatunk. A részletekről itt olvashat.

Kárrendezési információk

Kárrendezési információk:

A kialakult egészségügyi helyzetben kárrendezési eljárásaink során is törekszünk a személyes kontaktus nélküli kárfelvételekre, illetve kommunikációra.

Felhívjuk figyelmét, hogy ha kárrendezéséhez szemlére van szükség, azt videóhívásban is el tudjuk végezni, amennyiben rendelkezik internetkapcsolattal. A videós kárrendezés menetéről ezen az oldalon tájékozódhat.

 

Ahhoz, hogy biztonságos és gördülékeny legyen a kárrendezés:

  • Használja online kárbejelentő felületeinket:
  • Készítsen fotókat a kárról. Minden részlet fontos lehet a kárigény elbírálásához, így minél több, annál jobb. Kárügyenként 25 darab fotó és dokumentum egyidejű csatolására van lehetőség.
  • Bejelentett lakás- és gépjármű kárának státuszáról e-mailben tájékoztatjuk.
  • Kárügyével kapcsolatos dokumentum pótlásához, érdeklődéshez használja Írjon nekünk! /Bejelentett kárral kapcsolatos ügyintézés menüpontunkat. Kérjük, hogy igényét a szerződésszám és kárszám megadását követően juttassa el hozzánk.
  • A postai kifizetés helyett azt javasoljuk, hogy banki utalással kérje a térítési összeget.
  • Amennyiben a kár jellege helyszíni szemlét igényel, kollégánk minden szükséges óvintézkedést megtesz a biztonságos kárfelvétel érdekében (szájmaszk és lábzsák használata, személyes kontaktusok minimalizálása).

 

Kérjük, ha lázas, betegnek érzi magát, vagy az elmúlt 14 napban külföldön járt és/vagy házi karanténban tartózkodik, kizárólag telefonos és online csatornáinkat használja a kárrendezéshez! Amennyiben ez nem lehetséges, kérjük, halassza el a kárügyintézést! Ebben az esetben is fontos, hogy a további károk megelőzése érdekében megkezdje a kárenyhítést, és készítsen fotókat az eredeti kárról a későbbi ügyintézéshez.

 

 

Csekkes befizetés helyett

Csekkes befizetőknek az alábbi online díjrendezési lehetőségeket ajánljuk:

 

  • Bankkártyás díjfizetés
    • A fenti linkre kattintva rendezheti biztosítási díját.
    • A befizetéshez szükséges szerződésazonosító, amit korábbi küldeményeink bal felső részén talál.

 

  • Rendszeres bankkártyás fizetés
    • Ha még nem tette meg, regisztráljon online ügyfélszolgálatunkra.
    • A felületre történő belépést követően válassza ki szerződését, majd a következő oldalon a Díjadatok menüre kattintva a Díjfizetés módja megnevezés melletti ceruzára kattintva válassza a Rendszeres bankkártyás módot.

 

  • Egyedi utalás
    • Netbankjából átutalással is fizethet.
      • Számlaszámunk: 12001008-00312421-00100004
      • Közleményben a fogyasztó azonosító* számot kell feltűntetni.

 

  • Fizetés mobil alkalmazással: iCsekk, SimplebyOTP
    • Töltse le okostelefonjára a webáruházból (AppStore, Play) az alkalmazást.
    • Regisztrációt követően a csekken található QR-kód segítségével befizetheti a biztosítás díját, valamint csoportosíthatja a különböző szolgáltatók számláit is.

 

  • Csoportos díjbeszedés
    • Az állandó megbízást netbankjában intézheti. A megbízáshoz a következő adatok szükségesek:
      • Kedvezményezett: Aegon Magyarország Általános Biztosító zRt.
      • Kedvezményezett azonosítója: A10389395
      • Szerződés azonosítója a kedvezményezettnél (fogyasztó azonosító*)

*Mi a fogyasztó azonosító?

A szerződésazonosító az elején kiegészítve egy „A” betűvel + annyi 0-val, hogy az A betűt követő számsor összesen 10 jegyből álljon.

Példák segítségképpen:

Szerződésazonosító: 1234567 -> Fogyasztó azonosító: A0001234567
Szerződésazonosító: 12345678 -> Fogyasztó azonosító: A0012345678
Szerződésazonosító: 123456789 -> Fogyasztó azonosító: A0123456789

Gyakran Ismételt Kérdések

Kérdése van? Olvassa el az ügyfeleink által feltett tipikus kérdéseket.

Új szerződést ezen a linken, vagy üzletkötőnk segítségével, telefonon köthet. Ha az utóbbi lehetőséget választja, fontos, hogy Ön vagy közeli hozzátartozója rendelkezzen e-mail címmel és mobiltelefonnal.

A zuhanó árfolyamok miatt érdemes tartamhosszabbítást igényelnie. A részletekről ezen a linken olvashat.

Ha a biztosított nem tudja most eljuttatni társaságunkhoz a kifizetéshez szükséges dokumentumokat, azokat a járványhelyzet megszűnése után is beküldheti. Fontos, hogy 2 év az elévülési idő.

Az életbiztosításokra vonatkozóan több rendkívüli intézkedést vezettünk be: kötvénykölcsön, illetve átmeneti díjfizetés szüneteltetés és a biztosítási összeg csökkentése. Nem életbiztosításoknál csak a szabályzatban leírt lehetőségekkel lehet élni, amelyek módozatonként eltérőek lehetnek, pl. reaktiválás, szüneteltetés, stb. A részletekről kérdezze ügyintézőinket.

Javasoljuk, hogy online intézze a befizetést. Az alternatív lehetőségekről (mint pl. egyedi utalás, bankkártyás befizetés, vagy fizetés mobilalkalmazással) bővebb információt ezen a linken talál.

Kérésére érdekmúlással törölni tudjuk a GFB-szerződést abban az esetben, ha az díjrendezett. Ehhez küldje el nekünk az Írjon nekünk! felületen az adásvételi szerződést szkennelve vagy befotózva.

Ha nincs üzemben tartója a gépjárműnek, csak az új tulajdonos által kötött GFB-szerződés érvényes.

Ha a gépkocsi már forgalomban van, a kötelező felelősségbiztosítás akkor is érvényes, ha az új tulajdonos bejegyzése a jelenlegi veszélyhelyzetben késik.

Ha a gépkocsi még nincs forgalomban, akkor a GFB-t közvetlenül a forgalomba helyezés előtt érdemes megkötni (amikor már ismert az okmányirodai ügyintézés időpontja). Javasoljuk, konzultáljon a gépjármű kereskedővel, hogy a jelen helyzetben mikor várható a forgalomba helyezés. A forgalomba helyezésig a gépjárművel nem lehet közlekedni

Ha olyan új üzemben tartóról van szó, aki nem tulajdonos, meg kell kötni a nevére a kötelező felelősségbiztosítást. Ezt követően 30 nap áll a rendelkezésére, hogy a Kormányablakban bejegyeztesse a változást, ellenkező esetben nincs GFB-fedezete az új üzemben tartónak.

A régi üzemben tartó által kötött GFB-t is az új üzemben tartó bejegyzése szünteti meg. Amíg ez nem történik meg, addig a régi üzemben tartónak kell a díjat fizetnie.

Csak akkor szüneteltethető a GFB-szerződés, ha a járművet ideiglenesen kivonják a forgalomból. Amennyiben rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval, az ideiglenes kivonás, annak hosszabbítása és a forgalomba való visszahelyezés is intézhető elektronikusan: https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/JarmuKerelemInditasa.xhtml

Halálesetet követően az érvényes GFB-szerződés a hagyatéki végzés jogerőre emelkedését követő 30 napig díjfizetéssel hatályban tartható. A jogerős hagyatéki végzéssel kapcsolatos ügyintézéshez elegendő, ha az Írjon nekünk! felületen elküldi nekünk a szkennelt vagy fotózott dokumentumot.

 

 

Köszönjük együttműködését, vigyázzunk egymásra!