Hasznos információk a veszélyhelyzet alatti ügyintézéshez

Kérjük, használják online ügyintézési csatornáinkat,

amelyek a nap 24 órájában elérhetőek.

Online Ügyfélszolgálat

A leggyakoribb ügyintézési típusok közvetlen elérése:

személyes ügyintézés

 

Személyes ügyintézés:

A jelenleg elérhető személyes ügyintézési lehetőségekről, illetve a nyitva tartó irodáinkban bevezetett egészségmegóvó intézkedésekről az alábbi linkeken tájékoztatjuk ügyfeleinket:

Felhívjuk a figyelmet, hogy irodáinkban jelenleg készpénzzel nem lehet díjat fizetni, csak bankkártyás díjrendezésre van lehetőség.

Lejárt okmányok információ

 

Lejárt okmányok:

A társadalmi kontaktusok számának csökkentése érdekében a kormány meghosszabbította a lejáró okmányok érvényességét. A 2020. március 11. és 2020. július 3. között, valamint a 2020. november 4. után lejáró okmányok a jelenlegi veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig még érvényesek maradnak.

Fontos tudnia, hogy a fenti rendelkezések nem vonatkoznak a 2020. július 3. és 2020. november 4. között lejárt okmányokra, így azokat ügyintézéshez nem fogadhatjuk el.

A lejárt érvényességű okmányok csak hazánk területén használhatóak, azokat külföldön nem fogadják el.

 

Nyomtatványok hitelesítése nyomtatás nélkül

Bizonyos nyomtatványok hitelesítését ügyfélkapun keresztül akkor is elvégezheti, ha nincs otthon nyomtatója.
részletekről itt olvashat.

Kárrendezési információk

Kárrendezési információk:

A kialakult egészségügyi helyzetben kárrendezési eljárásaink során is törekszünk a személyes kontaktus nélküli kárfelvételekre, illetve kommunikációra.

Felhívjuk figyelmét, hogy ha kárrendezéséhez szemlére van szükség, azt videóhívásban is el tudjuk végezni, amennyiben rendelkezik internetkapcsolattal. A videós kárrendezés menetéről ezen az oldalon tájékozódhat.

 

Ahhoz, hogy biztonságos és gördülékeny legyen a kárrendezés:

  • Használja online kárbejelentő felületeinket:
  • Készítsen fotókat a kárról. Minden részlet fontos lehet a kárigény elbírálásához, így minél több, annál jobb. Kárügyenként 25 darab fotó és dokumentum egyidejű csatolására van lehetőség.
  • Bejelentett lakás- és gépjármű kárának státuszáról e-mailben tájékoztatjuk.
  • Kárügyével kapcsolatos dokumentum pótlásához, érdeklődéshez használja Írjon nekünk! /Bejelentett kárral kapcsolatos ügyintézés menüpontunkat. Kérjük, hogy igényét a szerződésszám és kárszám megadását követően juttassa el hozzánk.
  • A postai kifizetés helyett azt javasoljuk, hogy banki utalással kérje a térítési összeget.
  • Amennyiben a kár jellege helyszíni szemlét igényel, kollégánk minden szükséges óvintézkedést megtesz a biztonságos kárfelvétel érdekében (szájmaszk és lábzsák használata, személyes kontaktusok minimalizálása).

 

Kérjük, ha lázas, betegnek érzi magát, vagy az elmúlt 14 napban külföldön járt és/vagy házi karanténban tartózkodik, kizárólag telefonos és online csatornáinkat használja a kárrendezéshez! Amennyiben ez nem lehetséges, kérjük, halassza el a kárügyintézést! Ebben az esetben is fontos, hogy a további károk megelőzése érdekében megkezdje a kárenyhítést, és készítsen fotókat az eredeti kárról a későbbi ügyintézéshez.

 

 

Csekkes befizetés helyett

Csekkes befizetőknek az alábbi online díjrendezési lehetőségeket ajánljuk:

 

  • Bankkártyás díjfizetés
    • A fenti linkre kattintva rendezheti biztosítási díját.
    • A befizetéshez szükséges szerződésazonosító, amit korábbi küldeményeink bal felső részén talál.

 

  • Rendszeres bankkártyás fizetés
    • Ha még nem tette meg, regisztráljon online ügyfélszolgálatunkra.
    • A felületre történő belépést követően válassza ki szerződését, majd a következő oldalon a Díjadatok menüre kattintva a Díjfizetés módja megnevezés melletti ceruzára kattintva válassza a Rendszeres bankkártyás módot.

 

  • Egyedi utalás
    • Netbankjából átutalással is fizethet.
      • Számlaszámunk: 12001008-00312421-00100004
      • Közleményben a fogyasztó azonosító* számot kell feltűntetni.

 

  • Fizetés mobil alkalmazással: iCsekk, SimplebyOTP
    • Töltse le okostelefonjára a webáruházból (AppStore, Play) az alkalmazást.
    • Regisztrációt követően a csekken található QR-kód segítségével befizetheti a biztosítás díját, valamint csoportosíthatja a különböző szolgáltatók számláit is.

 

  • Csoportos díjbeszedés
    • Az állandó megbízást netbankjában intézheti. A megbízáshoz a következő adatok szükségesek:
      • Kedvezményezett: Aegon Magyarország Általános Biztosító zRt.
      • Kedvezményezett azonosítója: A10389395
      • Szerződés azonosítója a kedvezményezettnél (fogyasztó azonosító*)

*Mi a fogyasztó azonosító?

A szerződésazonosító az elején kiegészítve egy „A” betűvel + annyi 0-val, hogy az A betűt követő számsor összesen 10 jegyből álljon.

Példák segítségképpen:

Szerződésazonosító: 1234567 -> Fogyasztó azonosító: A0001234567
Szerződésazonosító: 12345678 -> Fogyasztó azonosító: A0012345678
Szerződésazonosító: 123456789 -> Fogyasztó azonosító: A0123456789

Gyakran Ismételt Kérdések

Kérdése van? Olvassa el az ügyfeleink által feltett tipikus kérdéseket.

Új szerződést ezen a linken, vagy üzletkötőnk segítségével, telefonon köthet. Ha az utóbbi lehetőséget választja, fontos, hogy Ön vagy közeli hozzátartozója rendelkezzen e-mail címmel és mobiltelefonnal.

A zuhanó árfolyamok miatt érdemes tartamhosszabbítást igényelnie. A részletekről ezen a linken olvashat.

Ha a biztosított nem tudja most eljuttatni társaságunkhoz a kifizetéshez szükséges dokumentumokat, azokat a járványhelyzet megszűnése után is beküldheti. Fontos, hogy 2 év az elévülési idő.

Az életbiztosításokra vonatkozóan több rendkívüli intézkedést vezettünk be: kötvénykölcsön, illetve átmeneti díjfizetés szüneteltetés és a biztosítási összeg csökkentése. Nem életbiztosításoknál csak a szabályzatban leírt lehetőségekkel lehet élni, amelyek módozatonként eltérőek lehetnek, pl. reaktiválás, szüneteltetés, stb. A részletekről kérdezze ügyintézőinket.

Javasoljuk, hogy online intézze a befizetést. Az alternatív lehetőségekről (mint pl. egyedi utalás, bankkártyás befizetés, vagy fizetés mobilalkalmazással) bővebb információt ezen a linken talál.

Kérésére érdekmúlással törölni tudjuk a GFB-szerződést abban az esetben, ha az díjrendezett. Ehhez küldje el nekünk az Írjon nekünk! felületen az adásvételi szerződést szkennelve vagy befotózva.

Ha nincs üzemben tartója a gépjárműnek, csak az új tulajdonos által kötött GFB-szerződés érvényes.

Ha a gépkocsi már forgalomban van, a kötelező felelősségbiztosítás akkor is érvényes, ha az új tulajdonos bejegyzése a jelenlegi veszélyhelyzetben késik.

Ha a gépkocsi még nincs forgalomban, akkor a GFB-t közvetlenül a forgalomba helyezés előtt érdemes megkötni (amikor már ismert az okmányirodai ügyintézés időpontja). Javasoljuk, konzultáljon a gépjármű kereskedővel, hogy a jelen helyzetben mikor várható a forgalomba helyezés. A forgalomba helyezésig a gépjárművel nem lehet közlekedni

Ha olyan új üzemben tartóról van szó, aki nem tulajdonos, meg kell kötni a nevére a kötelező felelősségbiztosítást. Ezt követően 30 nap áll a rendelkezésére, hogy a Kormányablakban bejegyeztesse a változást, ellenkező esetben nincs GFB-fedezete az új üzemben tartónak.

A régi üzemben tartó által kötött GFB-t is az új üzemben tartó bejegyzése szünteti meg. Amíg ez nem történik meg, addig a régi üzemben tartónak kell a díjat fizetnie.

Csak akkor szüneteltethető a GFB-szerződés, ha a járművet ideiglenesen kivonják a forgalomból. Amennyiben rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval, az ideiglenes kivonás, annak hosszabbítása és a forgalomba való visszahelyezés is intézhető elektronikusan: https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/JarmuKerelemInditasa.xhtml

Halálesetet követően az érvényes GFB-szerződés a hagyatéki végzés jogerőre emelkedését követő 30 napig díjfizetéssel hatályban tartható. A jogerős hagyatéki végzéssel kapcsolatos ügyintézéshez elegendő, ha az Írjon nekünk! felületen elküldi nekünk a szkennelt vagy fotózott dokumentumot.

 

 

Köszönjük együttműködését, vigyázzunk egymásra!