Gyakran ismételt kérdések – Aegon Vitál Max
- Milyen élethelyzetre kínál megoldást az Aegon Vitál Max életbiztosítás?
- Mit kell tudnom a biztosítással kapcsolatban?
- Milyen kötelezettségeim vannak a biztosítással kapcsolatban?
- Hogyan jelölhetek kedvezményezettet? / Hogyan módosíthatom a korábbi kedvezményezettet?
- Bővíthetem a szerződést kiegészítő biztosításokkal?
- Hogyan módosíthatom a biztosítási összeget a tartam közben?
- Mit kell tennem, ha szeretném elutasítani az értékkövetést?
- Mi történik, ha már nem tudom, vagy nem szeretném tovább fizetni a díjat?
- Mikor és mennyit fizet a Biztosító?
- Mit kell tennem, ha elhunyt a biztosított?
- Mit kell tennem, ha végstádiumú betegség miatt szeretném kivenni az összeget?
- Hogyan jelenthetem be a kiegészítő biztosítások alapján igényelt szolgáltatásokat?
- Visszavásárolható a szerződés a tartam közben? A biztosítási tartam végén van kifizetés?
Milyen élethelyzetre kínál megoldást az Aegon Vitál Max életbiztosítás?
- Az Aegon Vitál Max egy tartamos kockázati életbiztosítás, a biztosított, illetve a társbiztosított halála esetén a megjelölt kedvezményezetteknek kifizetjük a biztosítási összeget.
- A biztosított/társbiztosított végstádiumú betegsége esetén arra is van lehetőség, hogy a biztosítási összeget előre kifizessük, melyet akár gyógykezelés céljára vagy a mindennapok megkönnyítésére is fel lehet használni.
Mit kell tudnom a biztosítással kapcsolatban?
- 1 biztosítottra köthető a biztosítás, ami kiegészíthető 1 fő társbiztosítottal.
- Minimum 5, maximum 40 évre köthető.
- 18 éves kortól 70 éves korig köthető.
- A biztosított életkora a választott biztosítási tartam lejártakor nem haladhatja meg a 80. évet.
- A biztosítási szerződés létrejöhet orvosi vizsgálattal és anélkül is. Fontos azonban, hogy ha a szerződéskötést nem előzi meg a biztosított orvosi vizsgálata vagy egészségi állapotának telefonos felmérése, akkor 6 hónapos várakozási idő áll fenn. Ez azt jelenti, hogy a szerződés megkötését követő fél éven belül csak balesetből eredő halál esetén fizetünk.
Milyen kötelezettségeim vannak a biztosítással kapcsolatban?
- Közlési és változásbejelentési kötelezettség. Pl.: a szerződő adatainak, elérhetőségeinek változása, lakcímváltozás miatt. Abban az esetben, ha lakcímét, levelezési címét, elérhetőségeit szeretné módosítani, legegyszerűbben az online ügyfélszolgálaton teheti meg az „Adataim” fül alatt.
- Díjfizetési kötelezettség: A szerződésben meghatározott gyakoriság szerinti díjnak az esedékesség időpontjáig kell a Biztosító számlájára megérkeznie. Online ügyfélszolgálatunkon a főoldalon befizetést indíthat, a Biztosítás adatai/Díjadatok fülön pedig díjfizetési módot és gyakoriságot módosíthat.
Hogyan jelölhetek kedvezményezettet? / Hogyan módosíthatom a korábbi kedvezményezettet?
- A bejelentést az Írjon nekünk felületen teheti meg, ahonnan letöltheti a Kedvezményezett- jelölő nyilatkozatot.
- Kérjük, a digitálisan kitölthető nyomtatványt töltse ki és hitelesítse az ügyfélkapun keresztül. Ha erre nincs lehetősége, kérjük, nyomtassa és írja alá, majd csatolja a felületen.
- A nyomtatványon egyszerre több kedvezményezettet is megjelölhet. Ilyen esetben szükséges megadni a részesedés arányát is.
- A beérkezett igényét 5 munkanapon belül dolgozzuk fel.
- A módosításról a bejegyzést követő 1- 1,5 héten belül fedezetigazoló dokumentumot (kötvényt) küldünk.
Kedvezményezett-jelölés hiányában az örökösöknek fizetjük ki a biztosítási összeget.
Bővíthetem a szerződést kiegészítő biztosításokkal?
A biztosítás megkötésekor és a tartam során is – külön díj fejében – olyan kiegészítő baleset- és egészségbiztosításokat választhat az alapbiztosítás mellé, amelyekkel még teljesebb biztosítási védelmet teremthet mind saját maga, mind szerettei számára. Az Aegon Vitál Max biztosításban gyermekeit is biztosíthatja.
A kiegészítő biztosításokról részletesen itt olvashat, ahol szerződésének bővítési igényét is jelezheti üzletkötőjének. A biztosítás kiegészítését a https://eletbiztositasom.aegon.hu/ oldalon is intézheti szerződésszáma és születési dátuma megadásával.
Ha a tartam során kiegészítő biztosítást szeretne kivenni a szerződéséből, kérését aláírásával ellátott levélben küldje el nekünk.
Hogyan módosíthatom a biztosítási összeget a tartam közben?
A biztosítás 4. évétől kezdődően a biztosítási összeg növelhető vagy csökkenthető. A csökkentésre a tartam során 5 évente van lehetőség. Kérjük, igényét aláírásával ellátott levélben küldje el nekünk.
Mit kell tennem, ha szeretném elutasítani az értékkövetést?
Az infláció hatásainak kivédése érdekében minden évfordulón felajánljuk a szolgáltatási összeg és a fizetendő díj értékkövetését (indexálását). A biztosítási összeg és a fizetendő díj aktuális értékéről minden biztosítási évforduló előtt tájékoztató levelet küldünk.
Ha úgy dönt, hogy nem fogadja el az ajánlatunkat, elutasíthatja azt az évforduló előtt.
- Online ügyfélszolgálati fiókjába belépve, a Díjadatok menüpont alatt.
- Igényét aláírásával ellátott levélben is elküldheti az Írjon nekünk oldalunkon, legalább az évfordulót megelőző 30 nappal korábban.
- Igénye bejegyezéséről az évfordulót követően írásban tájékoztatjuk, csekkes díjfizetés esetén az új csekket is ekkor postázzuk.
Mi történik, ha már nem tudom, vagy nem szeretném tovább fizetni a díjat?
Ha elmarad a biztosítási díj fizetésével, tájékoztatást küldünk arról, hogy milyen határidővel pótolhatja ezt úgy, hogy biztosítási védelme fennmaradjon. Ha a határidőn belül nem fizeti be az elmaradását, akkor a biztosítása kifizetés nélkül megszűnik.
Ha úgy dönt, hogy a továbbiakban nem kívánja fenntartani a biztosítást, évfordulóra felmondhatja azt.
Igényét aláírásával ellátott levélben küldje el az Írjon nekünk oldalunkon, legalább az évfordulót megelőző 30 nappal korábban.
Hogyan jelölhetek kedvezményezettet?/ Hogyan módosíthatom a korábbi kedvezményezettet?
- A bejelentést az Írjon nekünk felületen teheti meg, ahonnan letöltheti a Kedvezményezett- jelölő nyilatkozatot.
- Kérjük, a digitálisan kitölthető nyomtatványt töltse ki és hitelesítse az ügyfélkapun keresztül. Ha erre nincs lehetősége, kérjük, nyomtassa és írja alá, majd csatolja a felületen.
- A nyomtatványon egyszerre több kedvezményezettet is megjelölhet. Ilyen esetben szükséges megadni a részesedés arányát is.
- A beérkezett igényét 5 munkanapon belül dolgozzuk fel.
- A módosításról a bejegyzést követően 1- 1,5 héten belül fedezetigazoló dokumentumot küldünk.
Mikor és mennyit fizet a Biztosító?
- Amennyiben a biztosított vagy a társbiztosított a biztosítási tartam közben meghal, az aktuális biztosítási összeget fizetjük ki a kedvezményezett(ek)nek.
- Amennyiben a biztosított vagy a társbiztosított végstádiumú betegségét állapítják meg a kockázatviselés kezdetét követő 24. hónap után, úgy az aktuális haláleseti biztosítási összeg 95%-át fizetjük ki és a biztosítás megszűnik.
- Ha a biztosított/társbiztosított életben van a tartam végén, úgy a biztosítás kifizetés nélkül szűnik meg.
Mit kell tennem, ha elhunyt a biztosított?
A https://www.aegon.hu/ugyintezes/szolgaltatasi-igenybejelentes.html oldalon részletes tájékoztatást talál a bejelentés lehetőségeiről és a kifizetéshez szükséges dokumentumokról.
Amennyiben Ön a név szerint megjelölt kedvezményezett:
- Az igényt kérjük, Írjon nekünk oldalunkon küldje el, ahol letöltheti a „Haláleseti bejelentő” nyomtatványunkat.
- Kérjük, a digitálisan kitölthető nyomtatványt töltse ki és hitelesítse az ügyfélkapun keresztül. Ha erre nincs lehetősége, kérjük, nyomtassa és írja alá, majd csatolja az oldalunkon.
- Mellékelje a halotti anyakönyvi kivonat, illetve a halottvizsgálati bizonyítvány másolatát.
- Balesettel összefüggő haláleset bekövetkeztekor kérjük, csatolja a baleset tényét, időpontját, következményét igazoló dokumentumokat is.
- Csatolja a személyi okmányainak és lakcímkártyájának másolatát.
- Ha számlaszámra kéri a kifizetést, a számlakivonat fejlécének másolatát is mellékelje.
- Ha a számla nem az Ön nevén van, akkor a számlatulajdonos töltse ki az Adatlap természetes személy azonosításához nyomtatványt és csatolják az igényhez a számlatulajdonos személyi azonosító okmányainak másolatával együtt.
Amennyiben nincs név szerint megjelölt kedvezményezett:
- Ebben az esetben az örökös(ök) jogosult(ak) a szolgáltatási összeg felvételére.
- Az igényt kérjük, Írjon nekünk! oldalunkon küldje el, ahol letöltheti a „Haláleseti bejelentő” nyomtatványunkat. Kérjük, ezt az örökös(ök) töltsé(k) ki.
- Az örökös(ök) személyét hitelt érdemlően a jogerős hagyatéki végzés, ennek hiányában a jogerős öröklési bizonyítvány igazolja. Az azonosításhoz kérjük, ezek közül valamelyik dokumentum másolatát csatolja.
- Mellékelje a halotti anyakönyvi kivonat, illetve a halottvizsgálati bizonyítvány másolatát.
- Balesettel összefüggő haláleset bekövetkeztekor kérjük, csatolja a baleset tényét, időpontját, következményét igazoló dokumentumokat is.
- Csatolja az örökösök személyi okmányainak és lakcímkártyájának másolatát.
- Ha számlaszámra kéri a kifizetést, a számlakivonat fejlécének másolatát is mellékelje.
- Ha a számla nem az örökös(ök) nevén van, akkor a számlatulajdonos töltse ki az Adatlap természetes személy azonosításához nyomtatványt és csatolják az igényhez a számlatulajdonos személyi azonosító okmányainak másolatával együtt.
Ha nincs információja arról, hogy van-e kedvezményezett megjelölve a szerződésen, kérjük, a hagyatéki végzés másolatát küldje el Írjon nekünk oldalunkon. A szerződéssel kapcsolatban az örököst/örökösöket tájékoztathatjuk.
Egyes speciális esetekben plusz dokumentumok beküldését is kérhetjük pótlólag.
Ha minden szükséges irat beérkezik, társaságunk legkésőbb 30 napon belül teljesíti a kifizetést.
Mit kell tennem, ha végstádiumú betegség miatt szeretném kivenni az összeget?
- Kérjük, töltse ki a Személybiztosítási igénybejelentő nyomtatványunkat és csatolja hozzá a betegséggel kapcsolatos, összes orvosi dokumentum másolatát.
- Mellékelje személyi okmányainak és lakcímkártyájának másolatát.
- Ha számlaszámra kéri a kifizetést, a számlakivonat fejlécének másolatát is mellékelje.
Ha a számla nem az Ön nevén van, akkor a számlatulajdonos töltse ki az Adatlap természetes személy azonosításához nyomtatványt és csatolják az igényhez a számlatulajdonos személyi azonosító okmányainak másolatával együtt.
- Az igényt kérjük, Írjon nekünk oldalunkon küldje el.
Hogyan jelenthetem be a kiegészítő biztosítások alapján igényelt szolgáltatásokat?
- Igényét, kérjük, az Írjon nekünk oldalunkon küldje el, ahol letöltheti a „Személybiztosítási igénybejelentő” nyomtatványunkat is.
- Kérjük, a digitálisan kitölthető nyomtatványt töltse ki és hitelesítse az ügyfélkapun keresztül. Ha erre nincs lehetősége, kérjük, nyomtassa és írja alá, majd csatolja a felületen.
- Kérjük, a biztosítási eseménnyel kapcsolatos összes orvosi dokumentum másolatát,
balesettel összefüggő igény esetén pedig a baleset tényét, időpontját és következményét igazoló dokumentumok másolatát is küldje be. - Mellékelje személyi okmányainak és lakcímkártyájának másolatát is.
- Ha számlaszámra kéri a kifizetést, a számlakivonat fejlécének másolatát is mellékelje.
- Ha a számla nem az Ön nevén van, akkor a számlatulajdonos töltse ki az Adatlap természetes személy azonosításához nyomtatványt és csatolják az igényhez a számlatulajdonos személyi azonosító okmányainak másolatával együtt.
Visszavásárolható a szerződés a tartam közben? A biztosítási tartam végén van kifizetés?
Az Aegon Vitál Max tisztán kockázati életbiztosítás, a befizetett díj nem megtakarítási célokat szolgál, így a szerződésnek nincs visszavásárlási értéke. Sem a biztosítási tartam végén (lejáratkor), sem idő előtti megszüntetés esetén (pl. a díj nemfizetése) nem jár vissza pénz.