Gyakran ismételt kérdések – Aegon Jövőtervező
- Milyen élethelyzetre kínál megoldást a Jövőtervező életbiztosítás?
- Mit kell tudnom a biztosítással kapcsolatban?
- Milyen kötelezettségeim vannak a biztosítással kapcsolatban?
- Hogyan jelölhetek kedvezményezettet? / Hogyan módosíthatom a korábbi kedvezményezettet?
- Bővíthetem a szerződést kiegészítő biztosításokkal?
- Mit kell tennem, ha szeretném elutasítani az értékkövetést?
- Mi történik, ha már nem tudom, vagy nem szeretném tovább fizetni a díjat?
- Mikor és mennyit fizet a Biztosító?
- Mit kell tennem a biztosított halála esetén?
- Mi a teendőm, ha lejár a szerződésem?
- Hogy jelenthetem be a kiegészítő biztosítások alapján igényelt szolgáltatásokat?
Milyen élethelyzetre kínál megoldást a Jövőtervező életbiztosítás?
- Az Aegon Jövőtervező azok számára kínál megoldást, akiknek éppoly fontos, hogy egy váratlan tragédia (komoly baleset, betegség, halál) esetén a család anyagilag védve legyen, mint hogy félre tudjanak tenni a közép- és hosszú távú céljaik megvalósítása érdekében.
- Kalkulációt a https://www.aegon.hu/eletbiztositas/aegon-jovotervezo-eletbiztositas-kalkulator.html oldalon készíthet.
Mit kell tudnom a biztosítással kapcsolatban?
- 1 biztosítottra köthető a szerződés, ami kiegészíthető 1 fő társbiztosítottal.
- Unit-linked típusú szerződés minimum 11, maximum 25 évre, hagyományos típusú szerződés minimum 5, maximum 25 évre köthető.
- Unit-linked típusú szerződés 16 éves kortól 64 éves korig, hagyományos típusú szerződés 16 éves kortól 70 éves korig köthető.
- Két megtakarítási forma közül választhat:
- “hagyományos” megtakarítási forma: ahol a díjak költségekkel csökkentett részét fektetjük be, és hozamgaranciát biztosítunk (1% éves garantált hozam + a többlethozam 100%-a) Ebben az esetben mi vállaljuk a befektetési kockázatot.
- vagy az úgynevezett “unit-linked” biztosítás: ahol az Ön által kiválasztott eszközalapokba fektetjük be a díjak költségekkel csökkentett részét. Ez esetben nem vállalunk hozamgaranciát, viszont ezzel a befektetési lehetőséggel a garantált hozamnál magasabb hozam elérése is lehetséges.
- A díjat az Ön által választott gyakoriság szerint (havonta, negyedévente, félévente, évente) kell fizetnie. A fizetendő díj a választott gyakoriság szerinti első napon esedékes (pl. havi díjfizetés esetén a hónap első napján).
Milyen kötelezettségeim vannak a biztosítással kapcsolatban?
- Közlési és változásbejelentési kötelezettség. Pl.: a szerződő adatainak, elérhetőségeinek változása, lakcímváltozás miatt. Abban az esetben, ha lakcímét, levelezési címét, elérhetőségeit szeretné módosítani, legegyszerűbben az online ügyfélszolgálaton teheti meg az „Adataim” fül alatt.
- Díjfizetési kötelezettség: A szerződésben meghatározott gyakoriság szerinti díjnak az esedékesség időpontjáig kell a Biztosító számlájára megérkeznie. Online ügyfélszolgálatunkon a főoldalon befizetést indíthat, a Biztosítás adatai/Díjadatok fülön pedig díjfizetési módot és gyakoriságot módosíthat.
Hogyan jelölhetek kedvezményezettet? / Hogyan módosíthatom a korábbi kedvezményezettet?
- A bejelentést az Írjon nekünk felületen teheti meg, ahonnan letöltheti a Kedvezményezett- jelölő nyilatkozatot.
- Kérjük, a digitálisan kitölthető nyomtatványt töltse ki és hitelesítse az ügyfélkapun keresztül. Ha erre nincs lehetősége, kérjük, nyomtassa és írja alá, majd csatolja a felületen.
- A nyomtatványon egyszerre több kedvezményezettet is megjelölhet. Ilyen esetben szükséges megadni a részesedés arányát is.
- A beérkezett igényét 5 munkanapon belül dolgozzuk fel.
- A módosításról a bejegyzést követően 1- 1,5 héten belül fedezetigazoló dokumentumot (kötvényt) küldünk.
Kedvezményezett-jelölés hiányában az örökösöknek fizetjük ki a biztosítási összeget.
Bővíthetem a szerződést kiegészítő biztosításokkal?
A biztosítás megkötésekor és a tartam során is – külön díj fejében – olyan kiegészítő baleset- és egészségbiztosításokat választhat az alapbiztosítás mellé, amelyekkel még teljesebb biztosítási védelmet teremthet mind saját maga, mind a szerettei számára. Az Aegon Jövőtervező biztosításban gyermekeit is biztosíthatja.
A kiegészítő biztosításokról részletesen itt olvashat, ahol szerződésének bővítési igényét is jelezheti üzletkötőjének. A biztosítás kiegészítését a https://eletbiztositasom.aegon.hu/ oldalon is intézheti szerződésszáma és születési dátuma megadásával.
Ha a tartam során kiegészítő biztosítást szeretne kivenni a szerződéséből, kérését aláírásával ellátott levélben küldje el nekünk.
Mit kell tennem, ha szeretném elutasítani az értékkövetést?
Az infláció hatásainak kivédése érdekében minden évfordulón felajánljuk a szolgáltatási összeg és a fizetendő díj értékkövetését (indexálását). A biztosítási összeg és a fizetendő díj aktuális értékéről minden biztosítási évforduló előtt tájékoztató levelet küldünk.
Ha úgy dönt, hogy nem fogadja el az ajánlatunkat, elutasíthatja azt az évforduló előtt.
- Online ügyfélszolgálati fiókjába belépve, a Díjadatok menüpont alatt.
- Igényét aláírásával ellátott levélben is elküldheti az Írjon nekünk oldalunkon, legalább az évfordulót megelőző 30 nappal korábban.
- Igénye bejegyezéséről az évfordulót követően írásban tájékoztatjuk, csekkes díjfizetés esetén az új csekket is ekkor postázzuk.
Mi történik, ha már nem tudom, vagy nem szeretném tovább fizetni a díjat?
Ha elmarad a biztosítási díj fizetésével, tájékoztatást küldünk arról, hogy 30 napos határidővel pótolhatja ezt úgy, hogy biztosítási védelme fennmaradjon. Ha ez nem történik meg, és még nincs visszavásárlási értéke a szerződésnek, az kifizetés nélkül szűnik meg. Ha van visszavásárlási értéke, és megfelel a szabályzatban meghatározott feltételeknek, díjmentesítjük a szerződést.
Ha úgy dönt, hogy a továbbiakban nem kívánja fenntartani a biztosítást, évfordulóra felmondhatja azt, ha a szerződésnek még nincs visszavásárlási értéke.
Igényét aláírásával ellátott levélben küldje el az Írjon nekünk oldalunkon, legalább az évfordulót megelőző 30 nappal korábban.
Mikor és mennyit fizet a Biztosító?
- Amennyiben a biztosított a tartam közben meghal, az aktuális biztosítási összeget (ha van) és a szerződés aktuális számlaértékét fizetjük ki a kedvezményezett(ek)nek.
- Kiegészítő biztosítások esetén a kiegészítők aktuális biztosítási összegét fizetjük ki.
- Ha a biztosított/társbiztosított életben van a tartam végén, úgy a biztosítás aktuális számlaértékét fizetjük ki.
A Függelékben meghatározott tartamú és díjú szerződések esetén egyszeri ügyfélbónusz is növelheti a lejárati kifizetést, melynek nagysága a tartam alatt fizetett legalacsonyabb havi díj 12-szerese.
Mit kell tennem a biztosított halála esetén?
A https://www.aegon.hu/ugyintezes/szolgaltatasi-igenybejelentes.html oldalon részletes tájékoztatást talál a bejelentés lehetőségeiről és a kifizetéshez szükséges dokumentumokról.
Amennyiben Ön a név szerint megjelölt kedvezményezett:
- Az igényt kérjük, Írjon nekünk oldalunkon küldje el, ahol letöltheti a „Haláleseti bejelentő” nyomtatványunkat.
- Kérjük, a digitálisan kitölthető nyomtatványt kitöltés után hitelesítse az ügyfélkapun keresztül. Ha erre nincs lehetősége, kérjük, nyomtassa és írja alá, majd csatolja az oldalunkon.
- Mellékelje a halotti anyakönyvi kivonat, illetve a halottvizsgálati bizonyítvány másolatát.
- Balesettel összefüggő haláleset bekövetkeztekor kérjük, csatolja a baleset tényét, időpontját, következményét igazoló dokumentumokat is.
- Csatolja a személyi okmányainak és lakcímkártyájának másolatát.
- Ha számlaszámra kéri a kifizetést, a számlakivonat fejlécének másolatát is mellékelje.
- Ha a számla nem az Ön nevén van, akkor a számlatulajdonos töltse ki az Adatlap természetes személy azonosításához nyomtatványt és csatolják az igényhez a számlatulajdonos személyi azonosító okmányainak másolatával együtt.
Amennyiben nincs név szerint megjelölt kedvezményezett:
- ebben az esetben az örökös(ök) jogosult(ak) a szolgáltatási összeg felvételére.
- Az örökös az igényt kérjük, Írjon nekünk! oldalunkon küldje el, ahol letöltheti a „Haláleseti bejelentő” nyomtatványunkat.
- Az örökös(ök) személyét hitelt érdemlően a jogerős hagyatéki végzés, ennek hiányában a jogerős öröklési bizonyítvány igazolja. Az azonosításhoz kérjük, ezek közül valamelyik dokumentum másolatát csatolja.
- Mellékelje a halotti anyakönyvi kivonat, a hagyatéki végzés illetve a halottvizsgálati bizonyítvány másolatát.
- Balesettel összefüggő haláleset bekövetkeztekor kérjük, csatolja a baleset tényét, időpontját, következményét igazoló dokumentumokat is.
- Csatolja személyi okmányainak és lakcímkártyájának másolatát.
- Ha számlaszámra kéri a kifizetést, a számlakivonat fejlécének másolatát is mellékelje.
- Ha a számla nem az örökös(ök) nevén van, akkor a számlatulajdonos töltse ki az Adatlap természetes személy azonosításához nyomtatványt és csatolják az igényhez a számlatulajdonos személyi azonosító okmányainak másolatával együtt.
Ha nincs információja arról, hogy van-e kedvezményezett megjelölve a szerződésen, kérjük, a hagyatéki végzés másolatát küldje el Írjon nekünk oldalunkon. A szerződéssel kapcsolatban az örököst/örökösöket tájékoztathatjuk.
Egyes speciális esetekben plusz dokumentumok beküldését is kérhetjük pótlólag.
Ha minden szükséges irat beérkezik, társaságunk legkésőbb 30 napon belül teljesíti a kifizetést.
Mi a teendőm, ha lejár a szerződésem?
- Töltse ki a Lejárati rendelkezési nyilatkozatot.
- Csatolja a személyi okmányainak és lakcímkártyájának másolatát.
- Ha számlaszámra kéri a kifizetést, a számlakivonat fejlécének másolatát is mellékelje.
- Ha a számla nem az Ön nevén van, akkor a számlatulajdonos töltse ki az Adatlap természetes személy azonosításához nyomtatványt és csatolják az igényhez a számlatulajdonos személyi azonosító okmányainak másolatával együtt.
- Az igényt kérjük, Írjon nekünk oldalunkon küldje el.
Egyes speciális esetekben plusz dokumentumok beküldését is kérhetjük pótlólag.
Ha minden szükséges irat beérkezik, társaságunk legkésőbb 30 napon belül teljesíti a kifizetést.
Hogy jelenthetem be a kiegészítő biztosítások alapján igényelt szolgáltatásokat?
- Igényét kérjük, az Írjon nekünk oldalunkon küldje el, ahol letöltheti a „Személybiztosítási igénybejelentő” nyomtatványunkat is.
- Kérjük, a digitálisan kitölthető nyomtatványt töltse ki és hitelesítse az ügyfélkapun keresztül. Ha erre nincs lehetősége, kérjük, nyomtassa és töltse ki, majd csatolja az oldalunkon.
- Kérjük, a biztosítási eseménnyel kapcsolatos összes orvosi dokumentum másolatát,
balesettel összefüggő igény esetén pedig a baleset tényét, időpontját és következményét igazoló dokumentumok másolatát is küldje be. - Mellékelje személyi okmányainak és lakcímkártyájának másolatát is.
- Ha számlaszámra kéri a kifizetést, a számlakivonat fejlécének másolatát is mellékelje.
- Ha a számla nem az Ön nevén van, akkor a számlatulajdonos töltse ki az Adatlap természetes személy azonosításához nyomtatványt és csatolják az igényhez a számlatulajdonos személyi azonosító okmányainak másolatával együtt.
Egyes speciális esetekben plusz dokumentumok beküldését is kérhetjük pótlólag.
Ha minden szükséges irat beérkezik, társaságunk legkésőbb 30 napon belül teljesíti a kifizetést.