Gyakran ismételt kérdések – Aegon Help Baleset- és Egészségbiztosítás
- Milyen helyzetben nyújt anyagi segítséget az egészségbiztosítás?
- Mit kell tudnom a biztosítással kapcsolatban?
- Milyen kötelezettségeim vannak a biztosítással kapcsolatban?
- Hogyan jelölhetek kedvezményezettet? / Hogyan módosíthatom a korábbi kedvezményezettet?
- Mi történik, ha nem tudom tovább fizetni a biztosítás díját?
- Milyen szolgáltatási eseményekre köthető a szerződés?
- Hogy jelenthetem be a szolgáltatási igényemet?
- Mi a teendőm, ha elhunyt a biztosított, és a halálesetre kiterjed a biztosítás?
- Hogy jelentheti be a kiegészítő biztosítások alapján igényelt szolgáltatásokat?
- Módosíthatok a biztosításon?
- Érvényes a biztosításom a COVID-19-ből eredő halálestre is?
Milyen helyzetben nyújt anyagi segítséget az egészségbiztosítás?
Az Aegon Help Baleset – és Egészségbiztosítás segítséget nyújt Önnek és családjának, hogy baleset esetén ne az anyagiakra kelljen figyelnie, hanem a mielőbbi felépülésre. Az Aegon Help egészségbiztosítási védelmet is kínál, így súlyos betegségek esetén is számíthat az anyagi segítségre.
Mit kell tudnom a biztosítással kapcsolatban?
- A biztosítás 1 éves kortól 65 éves korig köthető meg (egyes biztosítási csomagoknál eltérő rendelkezések lehetnek. Erről bővebben a szabályzatban olvashat.)
- A biztosított maximális kora 75 év, amelynek elérési időpontját követő biztosítási évfordulón az adott biztosítottra a szerződés megszűnik.
- Különböző összetételű csomagok közül választhatja ki az Önnek leginkább megfelelőt.
- A biztosítás kedvezményezettjei szerződéskötéskor név szerint megjelölhetők és a későbbiekben – a biztosítási esemény bekövetkezése előtt – bármikor módosíthatók. Fontos, hogy a kedvezményezett tudjon a szerződés fennállásáról, hiszen a biztosítási eseményt írásban be kell jelentenie majd nekünk.
- Az egészségi állapot nem befolyásolja a biztosítás megkötését, nem kell orvosi vizsgálatra mennie.
- A díjat az Ön által választott díjfizetési gyakoriság szerint (havonta, negyedévente, félévente, évente) kell fizetnie. A fizetendő díj a választott gyakoriság szerinti első napon esedékes (pl. havi díjfizetés esetén a hónap első napján). Csekkes fizetés esetén havi gyakoriság nem választható. A befizetésekkel kapcsolatban bővebben itt olvashat.
A szerződés részletes szabályzatát itt érheti el.
Milyen kötelezettségeim vannak a biztosítással kapcsolatban?
- Közlési és változásbejelentési kötelezettség. Pl.: a szerződő adatainak, elérhetőségeinek változása, lakcímváltozás miatt. Abban az esetben, ha lakcímét, levelezési címét, elérhetőségeit szeretné módosítani, legegyszerűbben az online ügyfélszolgálaton teheti meg az „Adataim” fül alatt.
- Díjfizetési kötelezettség: A szerződésben meghatározott gyakoriság szerinti díjnak az esedékesség időpontjáig kell a Biztosító számlájára megérkeznie. Online ügyfélszolgálatunkon a főoldalon befizetést indíthat, a Biztosítás adatai/Díjadatok fülön pedig díjfizetési módot és gyakoriságot módosíthat.
Hogyan jelölhetek kedvezményezettet? / Hogyan módosíthatom a korábbi kedvezményezettet?
- A bejelentést az Írjon nekünk felületen teheti meg, ahol letöltheti a Kedvezményezett- jelölő nyilatkozatot.
- Kérjük, a digitálisan kitölthető nyomtatványt töltse ki és hitelesítse az ügyfélkapun keresztül. Ha erre nincs lehetősége, kérjük, nyomtassa és írja alá, majd csatolja a felületen.
- A nyomtatványon egyszerre több kedvezményezettet is megjelölhet. Ilyen esetben szükséges megadni a részesedés arányát is.
- A beérkezett igényét 5 munkanapon belül dolgozzuk fel.
- A módosításról a bejegyzést követően 1- 1,5 héten belül fedezetigazoló dokumentumot (kötvényt) küldünk.
Kedvezményezett-jelölés hiányában az örökösöknek fizetjük ki a biztosítási összeget.
Mi történik, ha nem tudom tovább fizetni a biztosítás díját?
Ha elmarad a biztosítási díj befizetésével, értesítjük a hátralékról, hogy időben pótolhassa azt. Ha az értesítésben lévő határidőn belül (30 nap) nem fizeti be a díjat, a szerződés kifizetés nélkül megszűnik.
Milyen szolgáltatási eseményekre köthető a szerződés?
Többek között kiterjedhet:
- Baleseti halálesetre
- Baleseti rokkantságra
- Baleseti csonttörésre
- Baleseti műtétre
Az összes szolgáltatási eseményt a szerződés szabályzatában találja meg.
A szerződés megkötését követően a biztosítás adatait, köztük a csomag elemeinek biztosítási/ szolgáltatási összegeit online ügyfélszolgálatunkon tekintheti meg.
Hogy jelenthetem be a szolgáltatási igényemet?
- Az igényt kérjük, Írjon nekünk oldalunkon küldje el, ahol letöltheti a „Személybiztosítási igénybejelentő” nyomtatványunkat.
- Kérjük, a digitálisan kitölthető nyomtatványt töltse ki és hitelesítse az ügyfélkapun keresztül. Ha erre nincs lehetősége, kérjük, nyomtassa és írja alá, majd csatolja az oldalunkon.
- Csatolja hozzá az eseménnyel kapcsolatos összes orvosi és egyéb dokumentum másolatát.
- Mellékelje személyi okmányainak és lakcímkártyájának másolatát.
- Ha számlaszámra kéri a kifizetést, a számlakivonat fejlécének másolatát is mellékelje.
- Ha a számla nem az Ön nevén van, akkor a számlatulajdonos töltse ki az Adatlap természetes személy azonosításához nyomtatványt és csatolják az igényhez a számlatulajdonos személyi azonosító okmányainak másolatával együtt.
Mi a teendőm, ha elhunyt a biztosított, és a halálesetre kiterjed a biztosítás?
A https://www.aegon.hu/ugyintezes/szolgaltatasi-igenybejelentes.html oldalon részletes tájékoztatást kap a bejelentés lehetőségeiről és a kifizetéshez szükséges dokumentumokról.
Amennyiben Ön a név szerint megjelölt kedvezményezett:
- Az igényt kérjük, Írjon nekünk oldalunkon küldje el, ahol letöltheti a „Haláleseti bejelentő” nyomtatványunkat.
- Kérjük, a digitálisan kitölthető nyomtatványt töltse ki és hitelesítse az ügyfélkapun keresztül. Ha erre nincs lehetősége, kérjük nyomtassa és írja alá, majd csatolja az oldalunkon.
- Mellékelje a halotti anyakönyvi kivonat, illetve a halottvizsgálati bizonyítvány másolatát.
- Balesettel összefüggő haláleset bekövetkeztekor kérjük, csatolja a baleset tényét, időpontját, következményét igazoló dokumentumokat is.
- Csatolja a személyi okmányainak és lakcímkártyájának másolatát.
- Ha számlaszámra kéri a kifizetést, a számlakivonat fejlécének másolatát is mellékelje.
- Ha a számla nem az Ön nevén van, akkor a számlatulajdonos töltse ki az Adatlap természetes személy azonosításához nyomtatványt és csatolják az igényhez a számlatulajdonos személyi azonosító okmányainak másolatával együtt.
Amennyiben nincs név szerint megjelölt kedvezményezett, úgy
- Ebben az esetben az örökös(ök) jogosult(ak) a szolgáltatási összeg felvételére.
- Az igényt kérjük, Írjon nekünk oldalunkon küldje el, ahol letöltheti a „Haláleseti bejelentő” nyomtatványunkat. Kérjük, ezt az örökös(ök) töltsé(k) ki.
- A digitálisan kitölthető nyomtatványt töltse ki és hitelesítse az ügyfélkapun keresztül. Ha erre nincs lehetősége, kérjük, nyomtassa és írja alá, majd csatolja az oldalunkon.
- Az örökös(ök) személyét hitelt érdemlően a jogerős hagyatéki végzés, ennek hiányában a jogerős öröklési bizonyítvány igazolja. Az azonosításhoz kérjük, ezek közül valamelyik dokumentum másolatát csatolja.
- Mellékelje a halotti anyakönyvi kivonat, illetve a halottvizsgálati bizonyítvány másolatát.
- Balesettel összefüggő haláleset bekövetkeztekor kérjük, csatolja a baleset tényét, időpontját, következményét igazoló dokumentumokat is.
- Csatolja az örökösök személyi okmányainak és lakcímkártyájuknak másolatát.
- Ha számlaszámra kéri a kifizetést, a számlakivonat fejlécének másolatát is mellékelje.
- Ha a számla nem az örökös(ök) nevén van, akkor a számlatulajdonos töltse ki az Adatlap természetes személy azonosításához nyomtatványt és csatolják az igényhez a számlatulajdonos személyi azonosító okmányainak másolatával együtt.
Ha nincs információja arról, hogy van-e kedvezményezett megjelölve a szerződésen, kérjük, a hagyatéki végzés másolatát küldje el Írjon nekünk oldalunkon. A szerződéssel kapcsolatban az örököst/örökösöket tájékoztathatjuk.
Egyes speciális esetekben plusz dokumentumok beküldését is kérhetjük pótlólag.
Ha minden szükséges irat beérkezik, társaságunk legkésőbb 30 napon belül teljesíti a kifizetést.
Hogy jelentheti be a kiegészítő biztosítások alapján igényelt szolgáltatásokat?
- Igényét kérjük, az Írjon nekünk oldalunkon küldje el, ahol letöltheti a „Személybiztosítási igénybejelentő” nyomtatványunkat is.
- Kérjük, a digitálisan kitölthető nyomtatványt töltse ki és hitelesítse az ügyfélkapun keresztül. Ha erre nincs lehetősége, kérjük, nyomtassa és írja alá, majd csatolja az oldalunkon.
- Kérjük, a biztosítási eseménnyel kapcsolatos összes orvosi dokumentum másolatát,
balesettel összefüggő igény esetén pedig a baleset tényét, időpontját és következményét igazoló dokumentumok másolatát is küldje be. - Mellékelje személyi okmányainak és lakcímkártyájának másolatát is.
- Ha számlaszámra kéri a kifizetést, a számlakivonat fejlécének másolatát is mellékelje.
- Ha a számla nem az Ön nevén van, akkor a számlatulajdonos töltse ki az Adatlap természetes személy azonosításához nyomtatványt és csatolják az igényhez a számlatulajdonos személyi azonosító okmányainak másolatával együtt.
Egyes speciális esetekben plusz dokumentumok beküldését is kérhetjük pótlólag.
Ha minden szükséges irat beérkezik, társaságunk legkésőbb 30 napon belül teljesíti a kifizetést.
Módosíthatok a biztosításon?
Igen, minden biztosítási évfordulón módosíthat biztosításán, illetve választhat a mindenkori aktuális csomagok közül, akár 5 családtagját is bevonva a szerződésbe.
Igényét aláírásával ellátott levélben küldheti el az Írjon nekünk oldalunkon, legalább az évfordulót megelőző 30 nappal korábban.
Érvényes a biztosításom a COVID-19-ből eredő halálestre is?
A szabályzattól eltérve, a COVID-19 betegséggel összefüggő halál esetén a kockázatviselésünk fennáll. A 6 hónapos várakozási időt 30 napra csökkentjük ebben az esetben.