Az Aegon Biztosító 2023. augusztus 1-től Alfa Biztosító néven folytatja. Részletek

Aegon: az élelmiszeráremelkedés az életszínvonal-csökkenés fő okozója

Az energia ára kevésbé, az üzemanyagár és az infláció többet nyom a latban

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar embereket kérdezték anyagi helyzetükről, kilátásaikról. Miközben sokan látják elég borúsan a jövőt, a kihívásokkal teli gazdasági helyzet egyre inkább rávilágít arra, hogy mennyire fontos az anyagi tervezés, a megtakarítás és a hosszú távú öngondoskodás.

A válaszadók 60 százalékának romlott az életszínvonala az utóbbi félévben, minden negyedik ember érzi úgy, hogy változatlan körülmények között él, 15 százalék pedig úgy vélte; jobb anyagi helyzetben van, mint korábban – derül ki az Aegon, Magyarország vezető biztosítójának legújabb, reprezentatív kutatásából. A magyarok borúsan gondolkodnak a jövőt illetően: 56 százalék vélekedik úgy, hogy tovább romlik majd az életszínvonala, 26 százalék bízik a javulásban és közel minden negyedik szerint semmi sem változik majd.

Hogyan változott az életszínvonala az elmúlt félévben

Hogyan fog változni az életszínvonala a következő egy évben

A kutatás során arra is rákérdeztek, melyik gazdasági tényező okozza a legnagyobb életszínvonal romlást az emberek életében. A válaszadók döntő többsége, 65 százalék mondta azt, hogy az élelmiszer drágulásában látja a legnagyobb problémát. A növekvő energiaárakat kevesen nevezték meg (gáz: 6 százalék, villany: 4 százalék), mint az életszínvonaluk romlásának fő okozóját. Az üzemanyagárak drágulásában 9 százalék látja a kiváltó okot, a megtakarítások elinflálódásában ugyanennyien. A felmérésnek a pesszimista jövőkép mellett vannak pozitív üzenetei is.

Mely gazdasági tényező okozza a legnagyobb problémát

A megtakarítások kapcsán kiderült, korábban minden második ember tudott félretenni, ma minden harmadik ember képes erre, a válaszadók kétharmada (66 százalék) pedig biztosan nem tud majd félretenni a közeli jövőben.

Tudott-e félre tenni az elmúlt években?

„A magyar lakosság számára a biztonságérzet rendkívül nagy jelentőségű, tudják, hogy a tartalékképzés fontos. Ennek létjogosultságára a válságok még inkább ráirányítják a figyelmet. Akár minimális megtakarítás is jelentős biztonságérzetet ad az emberek mindennapi életéhez. Az elmúlt évek gazdasági folyamatai világossá tették, hogy stabil jövőt kizárólag öngondoskodással, több lábon álló hosszú távú megtakarításokkal lehet építeni. A nem várt kockázatok elkerülése hosszú évek óta kiemelt célja ügyfeleinknek. Az Aegon több évtizedes tapasztalattal rendelkezik ahhoz, hogy a legjobb megoldásokat kínálja mindazoknak, akik biztonságban szeretnék tudni saját maguk és családjuk jövőjét” – mondta Zatykó Péter, az Aegon Magyarország elnök-vezérigazgatója.

A kutatásról:
Az adatfelvételt az NRC piackutató cég végezte 2022. november- decemberében telefonos hívással, összesen 1500 fős mintán. A kutatás reprezentatívnak számít nemre, korra, régióra és településtípusra.

Az Aegon Biztosító 2023. augusztus 1-től Alfa Biztosító néven folytatja. A névváltással kapcsolatban a Társaság ügyfeleinek semmilyen teendője nincs. Részletek
AlfaGo
×
Tartsa kézben biztosítási ügyeit!
Töltse le mobil applikációnkat most!
Tovább