Az Aegon Biztosító 2023. augusztus 1-től Alfa Biztosító néven folytatja. Részletek

A sikeres védekezés nyomán alig százmilliós az árvíz okozta kár

A 2010-es tiszai árvíz tizenötször többe került

A 2010-es tiszai árvíz okozta csaknem 1,6 milliárd forintnyi töredéke, mintegy százmillió forint lehet a júniusi dunai árvíz okozta teljes kár a piacvezető lakásbiztosítónál, az AEGON Magyarországnál a legfrissebb összesítés szerint. A károkat az eredményes védekezéssel sikerült csökkenteni a szakemberek szerint. Az árvíz nyomán közel 500 bejelentés érkezett, ami szintén töredéke a három évvel ezelőtti árban kárt szenvedett csaknem ötezer károsultnak.

A végéhez közeledik a 2013-as dunai árvíz által okozott károk összesítése az AEGON Magyarországnál. A károk mintegy 90 százalékának felmérése után összesen 489 darab kárt jelentettek a piacvezető lakásbiztosítónál az ügyfelek. Az AEGON szekértői eddig 79,4 millió forintnyi kárt rögzítettek, az összes kifizetés pedig várhatóan 90-100 millió forint körül alakul majd.

Bár a Duna vízszintje több helyen is rekordokat döntött, a hatékony felkészülés nyomán a károk volumene elmarad a korábbi években megszokottól. Összehasonlításképpen a 2002-es dunai árvíz 429 kárbejelentés mellett 74 millió 300 ezer forintos kárt okozott az AEGON ügyfeleinek, a 2006-os szintén dunai áradás pedig 919 kárbejelentés mellett 158,5 milliónyit. A 2010-es tiszai ár viszont kiemelkedően nagy 1,58 milliárd forintos kárral járt együtt, amely 4663 esetből adódott össze.

A Duna áradása a legnagyobb károkat a Duna-kanyarban és a fővárosban okozta. A legtöbb bejelentés Budapestről érkezett, de Esztergomból, Dunabogdányból és Szentendréről is sok bejelentés érkezett az AEGON-hoz.

„Az ár levonulása után azonnal megkezdtük a károk felmérését. A korábbi gyakorlatnak megfelelően a kitelepített ügyfeleinknek 50 ezer forintos gyorssegélyt nyújtottunk, ezzel is törekedve arra, hogy a kárenyhítés minél gyorsabban megkezdődjön. Mára a károk legnagyobb részét felmértük, és az ügyfelek többségének kiutaltuk a kártérítési összeget is” – közölte Vereczki András, az AEGON Magyarország vezérigazgató-helyettese, aki szerint az elmúlt 11 év három nagy áradása a biztosítónak is sokat segített abban, hogy gyorsan reagáljon az eseményekre. A rendkívüli helyzetben a kárszakértők átcsoportosítása, a call center meghosszabbított nyitvatartása mellett a kitelepítetteket érintő gyorssegély folyósítása is rutinszerűen történik már.

Árvíz után a károk rendezése az átlagosnál rendszerint hosszabb időt vesz igénybe, a kárfelméréssel ugyanis minden esetben meg kell várni az ár elvonultát, sok helyen a fertőtlenítést is. A jelenlegi áradásnál ugyanakkor a kifizetéseket sikerült az átlagos káreseményeknél szokásos szintre, 3-5 napra csökkenteni.

Az idei árvíz után még inkább nyilvánvaló, hogy a károkat meg lehet előzni, ha a védekezést időben megkezdik az érintett területen élők. Érdemes hallgatni a rádióban vagy nézni a televízióban az árvízzel kapcsolatos híreket, figyelmeztetéseket, hiszen azok fontosak lehetnek a szükséges teendők felmérése szempontjából. A polgármesteri hivatalban vagy a helyi katasztrófavédelmi szervnél is felvilágosítást lehet kérni a környéken bekövetkezett katasztrófákról.

Az Aegon Biztosító 2023. augusztus 1-től Alfa Biztosító néven folytatja. A névváltással kapcsolatban a Társaság ügyfeleinek semmilyen teendője nincs. Részletek
AlfaGo
×
Tartsa kézben biztosítási ügyeit!
Töltse le mobil applikációnkat most!
Tovább