Fogyasztói szokások a biztosítási piacon

2011 végén, nem sokkal az akkori kötelező biztosítási kampány kitörése előtt, készült a lakosság körében egy felmérés, mely a biztosításokkal kapcsolatos fogyasztói szokásokat vizsgálta. Már akkora, a megkérdezettek 77 százaléka nem számított KGFB díjcsökkentésre, sőt 44 százalékuk egyenesen emelkedést várt a kampányban, hiszen alacsonynak vélték a KGFB díját. Ehhez képest a KGFB díja mindössze idén indult meg némelyest felfelé, az új kötelező biztosítási törvény bevezetésével, és a PSZÁF kedvezmény-korlátozó szankcióival.

A felmérés szerint a váltók mintegy 74 százaléka lenne hajlandó váltani, ha képes lenne ezzel legalább 5 ezer forintot nyerni a KGFB-jének díjából. Ehhez képest ez sem akkor, sem tavaly nem történt meg ugyanis még mindig közel egymillió olyan autós van, aki egy váltás esetén a díjainak akár az 50 százalékát is meg tudná spórolni, ami szinte biztosan több mint 5 ezer forint. Ez azért sem meglepő, mert az autótulajdonosok mintegy negyede még mindig úgy tudja, hogy bármi is történjen, neki az év végén van a biztosítási évfordulója, nem akkor, amikor a KGFB-jét megkötötte – tehát hatalmas a tájékozatlanok aránya.

Szintén sokan gondolkodnak úgy, hogy olyan biztosítóval érdemes kötelező biztosítási szerződést kötni, aki törődik az ügyfeleivel, és jól végzi a kárkifizetést- pedig a legtöbbször a biztosítónak velünk nincs is dolga a csekkek kiküldésén kívül. Ugyanis ha balesetet okozunk, akkor a károsult félnek szolgáltat, vele van kapcsolatban, így mi maximum korrektséget várhatunk el tőle – vagyis hogy fizessen minden olyan esetben, amiknél a szerződés erre kötelezi. Nem igaz ez az állítás akkor, ha a kötelező biztosítás mellé olyan kiegészítőt kötünk, amely számunkra szolgáltat – ezek közül a legnépszerűbb a rész-casco, de gyakori, a kátyúkár- vagy a vadkárbiztosítás is. Ezeket tavaly több mint a KGFB-t kötők tíz százaléka csatolta kötelezője mellé.

Ossza meg az ismerőseivel!
Az oldal utolsó módosításának dátuma: 2014. augusztus 6.

Email küldése
X