Az Aegon Biztosító 2023. augusztus 1-től Alfa Biztosító néven folytatja. Részletek

Az életbiztosítások visszavásárlási lehetőségével kapcsolatos tudnivalók

Amennyiben anyagi okok vagy egy “jobb ajánlat” miatt életbiztosítása megszüntetését tervezi, javasoljuk, hogy döntése előtt mindenképpen beszéljen biztosítási tanácsadójával vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-1-477-4800-as telefonszámon. A biztosítási szakember segítségével minden fontos tudnivaló és egyéb lehetőség ismeretében dönthet szerződéséről.

Visszavásárlásnak a megtakarítási életbiztosítások lejárat előtti megszüntetését nevezzük. Ebben az esetben a biztosítási összegnél és a befizetett díjaknál általában alacsonyabb visszavásárlási értéket fizetjük ki. Fontos tudnia, hogy a biztosítás kezdetétől a feltételekben meghatározott idő leteltéig az életbiztosításoknak nincs visszavásárlási értéke. Folyamatos díjfizetésű szerződések esetében általában a 13.- 25. hónaptól, egyszeri díjas szerződések esetében ennél korábban nyílik lehetőség a visszavásárlásra; pontos információt erre vonatkozóan szerződése feltételei tartalmaznak. A visszavásárlási összegre a szerződő jogosult, kivéve a nyugdíjbiztosításokat, esetükben a visszavásárlási összegre a biztosított jogosult.

 

Előfordulhat, hogy váratlan kiadásaink vagy akár rendszeres költségeink (pl. hiteltörlesztés) fedezésére plusz anyagi forrásra van szükségünk. Ilyen esetben a megtakarítási résszel rendelkező életbiztosítás visszavásárlásával viszonylag hamar pénzhez juthatunk. A kérdés az, hogy vajon egy átmeneti pénzügyi zavar miatt megéri-e feláldoznunk hosszú távú céljainkat és családunk anyagi biztonságát?

Kérjük, vegye figyelembe az alábbi szempontokat!

  1. A lejárat előtti szerződésmegszüntetés minden esetben anyagi veszteséggel jár az Ön számára.
  2. Az életbiztosítási védelem a visszavásárlással megszűnik, így a továbbiakban sem Ön, sem családja nem számíthat anyagi segítségre a váratlan tragédia bekövetkezésekor. Amennyiben kiegészítő biztosítások is kapcsolódtak az alapbiztosításhoz, a visszavásárlással az ezek által nyújtott széleskörű védelem is megszűnik.
  3. A szerződés felmondásával Ön távolabb kerül a biztosításkötéskor kitűzött céljai megvalósításától.
  4. Azért is érdemes megtartania meglévő szerződését, mert egy új biztosításért valószínűleg magasabb díjat kell majd fizetnie (az életkor és az egészségi állapot változása miatt). Sőt, az is előfordulhat, hogy egyáltalán nem köthet új szerződést, amikor szüksége lenne rá.
  5. Új biztosítás kötésekor ismét felmerülnek a szerződés létrejöttének kezdeti költségei, és újra kezdődhet a 6 hónapos várakozási idő, amely alatt a biztosító meghatározott biztosítási eseményekre nem nyújt szolgáltatást.
  6. Nyugdíjbiztosítás visszavásárlása esetén a korábban igénybe vett adójóváírást 20%-kal növelt összegben vissza kell fizetni az adóhatóságnak. A visszafizetési kötelezettséget a biztosító állapítja meg és vonja le a biztosított számára kifizethető összegből (ha történik kifizetés). Amennyiben a biztosító fedezet hiányában nem tudja levonni a fenti összeget vagy annak egy részét, úgy a visszafizetésre a szerződő vagy a biztosított magánszemély kötelezett a biztosító által kiállított elszámolás alapján.

Szerződésében szerepel, hogy mikor és milyen feltételekkel van lehetőség a visszavásárlás kezdeményezésére. Kérjük, nézzen utána, hogy az Ön biztosítása tartalmaz-e visszavásárlási szolgáltatást, s ha igen, mikortól vehető igénybe.

Fontos! Ha hitelfelvétel miatt hitelfedezeti záradék van a biztosításán, akkor csak a hitelező pénzintézet hozzájárulásával vásárolhatja vissza szerződését.

Átmeneti anyagi nehézség esetén – a biztosítás típusától függően - többféle megoldás is van arra, hogy megtartsa szerződését. Döntése előtt kérje személyes tanácsadója segítségét, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat!

Lehetséges megoldások, ha nehézséget okoz Önnek a rendszeres biztosítási díj fizetése:

  1. Díjfizetés szüneteltetése: ha Ön átmenetileg nem tudja fizetni biztosítását, és szerződése tartalmaz ilyen lehetőséget, a szabályzatban meghatározott feltételek szerint szüneteltetheti a díjfizetést. Előnye, hogy a biztosítási védelem folyamatos marad, és anyagi körülményei javulása esetén folytathatja befizetéseit.
  2. Díjmentesítés: ha a szerződésben van ilyen lehetőség, akkor a díjmentesítés időpontjától Önnek nem kell tovább fizetnie biztosítását. Ebben az esetben az addig befizetett díjak alapján – a díjmentesítési szabályok szerint – csökkentett biztosítási összeggel marad érvényben szerződése.

Lehetséges megoldások, ha azonnal pénzre van szüksége:

  1. Részvisszavásárlás: részvisszavásárlással - ha ezt a lehetőséget szerződése tartalmazza - úgy juthat pénzhez, hogy biztosítási védelme fennmarad. Ilyenkor a kifizetett összeggel csökken a szerződés megtakarítási része. Arra érdemes ügyelnie, hogy ha a részvisszavásárlás után (pl. díjnemfizetés esetén) az előírt minimális összeg alá csökken a megtakarítása, akkor megszűnhet szerződése.
  2. Kötvénykölcsön: ha szerződése lehetővé teszi és elérte a feltételek szerinti tartamot, akkor úgynevezett kötvénykölcsönt vehet igénybe. A kötvénykölcsön után havi kamatot számítunk fel. A kölcsönt Ön bármikor visszafizetheti, azonban a vissza nem fizetett kölcsönt és kamatait levonjuk az esedékes szolgáltatásokból.

A felsorolt lehetőségekkel mérsékelheti, vagy akár meg is oldhatja pénzügyi nehézségeit, és közben életbiztosítási védelmét is megőrizheti.
Visszavásárlás, részleges visszavásárlás esetén érdemes mérlegelnie a mindenkor hatályos adójogszabályok (pl. kamatadó) következményeit. Kérjük, döntése előtt mindenképpen tájékozódjon az aktuális jogszabályokról!

A visszavásárlási szolgáltatásra a szerződő jogosult, tehát az, aki a biztosítási díjat fizeti. Nyugdíjbiztosítások visszavásárlása esetén a visszavásárlási összeg kifizetése kizárólag a biztosított részére történhet.

Hitelfedezeti záradék esetén a hitelező pénzintézet is jogosulttá válhat a hiteltartozás összegétől függően.

A visszavásárlást a szerződés tartama alatt, a biztosítóhoz eljuttatott írásos nyilatkozattal lehet kezdeményezni. Kérjük tekintse át szerződése visszavásárlási feltételeit, és forduljon bizalommal munkatársainkhoz az alábbi elérhetőségeken. Kollégáink telefonos Ügyfélszolgálatunkon a +36-1-477-4800-as telefonszámon készséggel állnak rendelkezésére, elektronikus üzenetét, kérdéseit az Írjon nekünk! felületen jelezheti. Biztosításával, illetve egyéb szolgáltatásainkkal kapcsolatban tanácsadója is szívesen áll rendelkezésére.

Az Aegon Biztosító 2023. augusztus 1-től Alfa Biztosító néven folytatja. A névváltással kapcsolatban a Társaság ügyfeleinek semmilyen teendője nincs. Részletek