Tájékoztató a korábban CIG Pannónia Biztosítónál lévő új ügyfeleink részére

A CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító megállapodott az Aegon Biztosítóval a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási, a társasház biztosítási és a lakásbiztosítási állomány átruházásáról, amit a Felügyelet július 1-jei hatállyal engedélyezett. Az alábbiakban új ügyfeleink számára nyújtunk eligazítást a lehetséges kérdésekkel kapcsolatban.

Hol tudok kárt bejelenteni?
Kérjük, használja online kárbejelentőnket >>

Én az MKB-nál kötöttem biztosítást, aztán pár hete átkerültem a CIG Pannóniához, most pedig az Aegon-hoz. Mi történt pontosan?

Az MKB Általános Biztosító Zrt. 2017. márciusában nevet változtatott és Pannónia Általános Biztosító Zrt. lett. 2017. júniusában a Pannónia Biztosító beolvad a CIG Pannónia Általános Biztosító Zrt-be. Az új tulajdonos úgy döntött, hogy kivonul a kötelező biztosítás, a társasház biztosítási és a lakásbiztosítási piacról.  A legelterjedtebb gyakorlat, hogy ilyenkor az adott portfóliót a biztosító értékesíti. A CIG Pannónia Általános Biztosító 2017. július 1-vel adta át a vásárolt lakás, KGFB és tarsasházi szerződéseket az Aegon Biztosítónak.

A jelenlegi portfólió tranzakció nem egyedülálló a biztosítási piacon. A CIG Pannónia nem foglalkozik kötelező biztosítással, társasházak biztosításával és lakásbiztosítással, ezért döntött amellett, hogy átadja az ügyfeleit az Aegon Biztosítónak. Az ügyfelek szerződései változatlan tartalommal élnek tovább az Aegon Biztosítónál 2017. július 1-jétől.

 

Azt olvastam nemrégiben, hogy az új tulajdonos felmondja a kötelező biztosítás szerződéseket. Most meg azt olvasom, hogy átadja az Aegonnak. Most akkor mi lesz velem?

Amennyiben nem kapott felmondó levelet a CIG Biztosítótól, úgy a kgfb szerződése változatlan tartalommal tovább él, nincs teendője. Erről az Aegon Biztosító hamarosan írásban is tájékoztatja Önt.

Abban az esetben, ha díjnemfizetés miatt szűnt meg a szerződése, akkor kérjük, hogy az Aegon Biztosító ügyfélszolgálatánál jelentkezzen. Elérhetőségeink >>

 

Én kaptam egy szerződésfelmondásról szóló hivatalos levelet a Pannónia biztosítótól. Akkor most én átkerülök az Aegonhoz? Nekem van biztosításom vagy nincs?

Az Ön biztosítási szerződése a felmondólevélben írt feltételek szerint szűnt meg. Ha nem kötött még új kgfb-t javasoljuk, hogy mielőbb kösse meg új biztosítását, hogy az autója ne maradjon biztosítás nélkül.
Aegon kötelező biztosítás kalkulátor >>

 

Mi történik majd velem, ha az Aegon átvesz, mint ügyfelet? 

Az ügyfeleknek nincs teendőjük, a szerződések változatlan feltételekkel élnek tovább. Az egyetlen változás az, hogy a hivatalos átadás időpontjától már az Aegon Biztosító ügyfélszolgálatához kell fordulni kárbejelentéssel vagy minden más, a biztosítási szerződést érintő kérdéssel. Erről az Aegon Biztosító hamarosan írásban küld Önnek tájékoztatást.

 

Milyen biztosító az Aegon?

Az Aegon Magyarország a lakossági piacon több évtizedes tapasztalattal, kiemelkedő ügyfélkiszolgálással rendelkezik, két egymást követő évben is az Év ügyfélbarát biztosítójának választották. Közel másfél millió ügyfele van, a lakásbiztosítási piac vezetője.

 

Felmondhatom a szerződésemet a mostani döntés kapcsán?

A jogszabályok lehetőséget biztosítanak Önnek, hogy felmondja a szerződését. Az Aegon Biztosító hamarosan értesíti Önt egy levélben az Ön biztosításának átvételéről. A levél kézhezvételét követően Önnek 30 napja lesz a szerződés felmondására, ha így döntene.

 

Változik a biztosításom díja?

Biztosítási időszakon belül nem változik biztosításának díja.

 

Változik a biztosításom feltétele?

Nem, az Ön meglévő biztosítási szerződésének feltételei nem változnak.

 

Változik a biztosításom időtartama?

Nem, az Ön meglévő biztosítási szerződésének feltételei nem változnak, így időtartama sem.

 

Megszűnik a biztosításom?

Nem, az Ön meglévő biztosítási szerződésének feltételei nem változnak, nem szűnik meg biztosítása.

 

Újra kell kötnöm a biztosításomat?

Nem, az Ön meglévő biztosítási szerződésének feltételei nem változnak. Az eddigi feltételekkel futnak tovább a szerződésben meghatározott időtartam alatt.

 

Van valamilyen kötelezettségem, teendőm?

Nem, Önnek nincs teendője. Az esetleges változásokról az Aegon Biztosító fog tájékoztatást adni.

 

Változnak a biztosító elérhetőségei?

Igen, az ügyfélszolgálati változásokról az Aegon Biztosító fog tájékoztatást adni. De Ön is bármikor utánanézhet az elérhetőségeknek ezen az oldalon >>

  • telefonos ügyfélszolgálat: 06-1/477-4800  (Kollégáink munkanapokon 8.00 és 18.00 – csütörtökön 8.00 és 20.00 – óra között fogadják hívását. Ettől eltérő időpontban üzenetrögzítő áll rendelkezésére, amelyen ha megadja nevét és telefonszámát, visszahívjuk.);
  • fax: 06-1/476-5710;
  • e-mail:  aegon.hu/irjonnekunk
  • online ügyintézés: ugyfelszolgalat.aegon.hu  (az online ügyfélszolgálaton a szerződések várhatóan 2017. július 10. után lesznek láthatók)
  • online kárbejelentés >>
  • postai levélcím: AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. 9401 Sopron, Pf. 22.
  • ügyfélszolgálati irodáink címéről itt tájékozódhat >>

 

Én eddig az MKB bank ügyfele is voltam. Most akkor bankot is kell váltanom?

Nem. A mostani döntés semmilyen szempontból nem kapcsolódik az MKB Bankhoz és szolgáltatásaihoz.

 

Én eddig a banki számlámról utaltam a biztosítási díjat. Ezzel mi lesz? Új számlát kell nyitnom?

A számlaszám, amire utalni kell változni fog, melyről az Aegon Biztosító az átadást követően levélben értesíti az ügyfeleket.

 

Nem vesznek el a váltás előtti befizetéseim?

Nem, a biztosítási szerződései tovább folytatódnak, befizetései nem vesznek el.

 

A csoportos beszedési megbízásnál van teendőm?

Nincs teendője. Az Aegon biztosító tájékoztatta a bankokat az átruházásról, illetve az új fogyasztó azonosítóról, így a díjak levonása folyamatos lesz. Az átállás lebonyolítása miatt a júliusi díjlevonások csak augusztusban történnek meg, ez azonban nem fogja befolyásolni a szerződés érvényességét. A részletekről az Aegon biztosító küld tájékoztatást.

 

 A termékek neve is megváltozik majd?

A meglévő biztosítási szerződésekben szereplő termékek nevét nem változtatjuk meg. Azok a jövőben is a biztosítási szerződésében szereplő feltételekkel és névvel élnek tovább.

 

Hallottam, hogy amikor a CIG megvette az MKB biztosítóit, az MKB biztosítónak nagyon magasak lettek a díjai. Most akkor az Aegonnál is várható díjemelés?

Az Ön kgfb biztosításának díja a szerződése évfordulója napján hatályos Aegon kgfb díjszabása szerint lesz meghatározva, melyről az Aegon írásban tájékoztatja Önt. Az évfordulóig a díja nem változik.

 

Önöknél volt egy kárrendezésem folyamatban. Mi lesz ezzel a kárral?

A kárszakértő ugyanaz marad. Az általa esetleg kért iratokat (pl. számlát) továbbra is hozzá kell eljuttatni, tájékoztatást is ő fog nyújtani. A változás annyi, hogy kifizetés esetén már az Aegon teljesíti az utalást.

 

Egy már korábban bejelentett káromhoz számlát szeretnék küldeni. Mi a teendőm?

A leggyorsabb ügyintézés érdekében a korábban is eljáró kárszakértő részére kell eljuttatnia a számlát. Ha ez valamiért nem lehetséges, akkor személyesen az Aegon valamelyik ügyfélszolgálati irodájában tudja leadni, vagy elküldeni a http://www.aegon.hu/irjonnekunk felületen.

 

Fordulhatok-e a biztosításommal kapcsolatos kérdéseimmel továbbra is az MKB Bank fióki dolgozóihoz?

Lakás és kfgb biztosításaival kapcsolatban a jövőben az Aegon Biztosítóhoz fordulhat. Banki ügyeivel továbbra is az MKB Bank fióki munkatársai készséggel állnak rendelkezésére.

 

Eddig volt banki kapcsolattartóm, most kihez fordulhatok a kérdéseimmel?

Lakás és kötelező biztosítással kapcsolatos kérdéseivel az Aegon Magyarország Biztosító ügyfélszolgálati csatornáit keresheti.

  • telefonos ügyfélszolgálat: 06-1/477-4800 (Kollégáink munkanapokon 8.00 és 18.00 – csütörtökön 8.00 és 20.00 – óra között fogadják hívását. Ettől eltérő időpontban üzenetrögzítő áll rendelkezésére, amelyen ha megadja nevét és telefonszámát, visszahívjuk.);
  • fax: 06-1/476-5710;
  • e-mail:  aegon.hu/irjonnekunk
  • online ügyintézés: ugyfelszolgalat.aegon.hu  (az online ügyfélszolgálaton a szerződések várhatóan 2017. július 10. után lesznek láthatók)
  • online kárbejelentés >>
  • postai levélcím: AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. 9401 Sopron, Pf. 22.
  • ügyfélszolgálati irodáink címéről itt tájékozódhat >>

 

Banki kérdéseivel továbbra is forduljon bizalommal eddigi kapcsolattartójához.

Ossza meg az ismerőseivel!
Az oldal utolsó módosításának dátuma: 2017. július 11.

Email küldése
X